Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Tomasz Kamiński 08.07.2011

Google tworzy serwis społecznościowy dla biznesu

W specjalnym komunikacie Google przekazał, aby przedsiębiorcy nie zakładali jeszcze profili na Google+. To nowo otwarty w USA serwisie społecznościowy. Gigant zapowiada oddzielne rozwiązanie dla firm.
Widok pierwszej strony serwisu Google+ w polskiej wersji językowejWidok pierwszej strony serwisu Google+ w polskiej wersji językowejfot. printscreen

Jak donosi Mashable.com, dotychczas swoje profile na Google+ zbudował między innymi Ford. Wiadomość z prośbą o cierpliwość została zawarta w wideo opublikowanym na YouTube. Product manager Christan Oestlien powiedział, że zespół Google+ pracuje nad stworzeniem unikatowego rozwiązania dla firm. Ma obejmować szczegółowe statystki i możliwość linkowania do produktów w sposób podobny do AdWords, czyli jak reklamy tekstowe w Google.

- Komunikacja użytkowników ze sobą nawzajem jest inna niż z ich kontakt z firmami - tłumaczy Oestlien. - Prosimy o cierpliwość zanim nie skończymy budowy nowego rozwiązania - dodał. Twierdzi, że mechanizm będzie dużo bardziej użyteczny dla firm niż profile dla indywidualnych użytkowników. Oestlien zaznaczył też, że Google będzie dążył do zamykania profili firmowych na obecnej wersji platformy.

Funkcje Google+ przeznaczone dla biznesu mają się pojawić najwcześniej pod koniec roku. Wcześniej ruszy na mniejsza skalę eksperyment z partnerami marketingowymi Google. Firma stworzyła arkusz kalkulacyjny w Google Arkuszach. Mogą się do niego wpisywać firmy chętne do uczestnictwa w eksperymencie.

tk