Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Tomasz Kamiński 25.07.2011

Banki idą na reklamową wojnę, prym wiedzie PKO BP

W pierwszych sześciu miesiącach polskie banki wydały na reklamy 434 miliony złotych, szacuje firma Kantar Media. Celem jest zwiększenie liczby kredytów i otwarcie większej liczby kont.
Fragment materiałów promocyjnych banku PKO BPFragment materiałów promocyjnych banku PKO BPfot. mat. prasowe

Najwięcej na spoty telewizyjne, 53 miliony złotych, wydało PKO BP, pisze o raporcie Katar Media "Puls Biznesu". Lwia część tego reklamowego budżetu ma zachęcać Polaków do otwierania rachunków w tym banku. Twarzą kampanii jest Szymon Majewski, który za użyczanie wizerunku miał otrzymać 3 miliony złotych. Piotr Jakubowski, szef wydziału reklamy i zarządzania marką mBanku, twierdzi na łamach gazety, że seria reklam związanych z otwieraniem kont doczeka się kontry ze strony innych banków. Dlatego przewiduje, że w drugim półroczu reklamowe wydatki wzrosną.

Reklamowa bitwa spowodowała, że kwota wydatków banków na reklamowę za pierwsze półrocze - 434 miliony złotych - jest o 100 milionów złotych większa niż w tym samym okresie w zeszłym roku. O ile z samo PKO BP skupiło się na kontach osobistych, to większość branży promowała zaciąganie kredytów. Jak twierdzi „Puls Biznesu”, zachowanie PKO BP, które od lutego skupiło kampanię na kontach, spowoduje ripostę przynajmniej Pekao SA i ING. Między innymi z powodu tej rywalizacji, gazeta przewiduje, że rok 2011 może się zamknąć największą sumą wydatków banków na reklamę telewizyjną od wielu lat. Tym bardziej że 70 procent ich wydatków na kampanie przeznaczane jest właśnie na tę formę promocji.

Najwięcej na reklamę w pierwszym półroczu wydały PKO BP (53,65 miliona złotych), Getin Noble Bank (41,59 miliona złotych), ING Bank Śląski (40,45 miliona złotych), BZ WBK (38,87 miliona złotych) i Polbank EFG (29,87 miliona złotych).

tk