Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Martin Ruszkiewicz 23.08.2011

Promocyjna podróż tylko dla nielicznych

InterCity kusi promocjami na pociągi międzynarodowe. Pasażerowie skarżą się jednak, że nie wiadomo ile ich jest i kiedy się pojawią. Na dodatek można je kupować tylko w kasach.
Promocyjna podróż tylko dla nielicznychfot. east news

"Życie Warszawy" podaje przykład biletu do Amsterdamu za 29 euro w jedną stronę, o którym informacje można znaleźć na stronie przewoźnika. Tymczasem - jak relacjonuje osoba, która skontaktowała się z gazetą - w dworcowej kasie można usłyszeć, że na 5 września biletów jeszcze nie ma w sprzedaży i nie wiadomo, kiedy będą.

- Kasjerka poleciła, żeby przychodzić codziennie i pytać o promocyjne bilety. Razem ze znajomymi poczuliśmy się wpuszczeni w maliny - mówi niedoszły podróżny InterCity.

- Jest tylko pewna ograniczona pula promocyjnych biletów, ale jej wielkość jest tajemnicą handlową - wyjaśnia "Życiu Warszawy" Kamil Świętoń z biura prasowego PKP InterCity.

Świętoń dodaje, że przedsprzedaż tanich biletów na pociągi międzynarodowe rusza na 60 dni przed planowaną podróżą. Według niego trudno kupić bilety po promocyjnych cenach, ponieważ - jak mówi - co sprytniejsi pasażerowie czyhają na promocję i kupują bilety od razu w pierwszym dniu. Ma się to zmienić, kiedy zostanie wprowadzona sprzedaż biletów na pociągi międzynarodowe przez internet.

"Życie Warszawy"/mr