Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Borys 09.09.2011

Z kryzysem wygrasz termoaktywną bielizną

Przybywa małych firm, które ratują się przed kryzysem, zwiększając nakłady na nowoczesne rozwiązania.
Z kryzysem wygrasz termoaktywną bielizną Glow Images/East News

"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że przedsiębiorstwa zaczynają produkcję na przykład energooszczędnych kuchni, sztucznej skóry lub termoaktywnej bielizny.

Wprowadzają też nowe metody zarządzania. Według dziennika, duże firmy na opracowanie nowych produktów, technologii i nowoczesnych urządzeń wydają co roku po 20 - 50 milionów złotych, czyli 4 - 10 procent wartości sprzedaży.

Ostatnio do grona innowatorów dołączyły także licznie małe i średnie przedsiębiorstwa, które aby zwiększyć konkurencyjność, decydują się przeznaczyć pieniądze na nowoczesne rozwiązania. Wiele z nich korzysta z dotacji unijnych, które można dostać na przykład w ramach Programu Operacyjnego Nowoczesna Gospodarka. "Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać, iż warto inwestować także w innowacje, dotyczące organizacji pracy oraz marketingu i reklamy. Przykładem jest uruchomienie sprzedaży przez internet i znalezienie nowego sposobu dotarcia do klientów.

IAR,ab