Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Krzysztof Rzyman 21.05.2012

Coraz cieńsze, markowe i szybkie - takie komputery się sprzedają

W ubiegłym roku Polacy kupili ponad 3 miliony komputerów. Rośnie popyt na urządzenia mobilne. Szczególnie na ultrabooki.
Coraz cieńsze, markowe i szybkie - takie komputery się sprzedająGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Coraz cieńsze, markowe i szybkie - takie komputery się sprzedają
Czytaj także

W ciągu 3 lat komputery zamierza wymienić 80 proc. Polaków. Najważniejsze dla konsumentów są parametry techniczne, marka i cena - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Pentor. Choć informacje o sprzęcie czerpiemy z internetu, to jednak po zakup wybieramy się najczęściej do specjalistycznego sklepu. Na zakupy online decyduje się jedynie 17 % badanych.

W ubiegłym roku w Polsce sprzedanych zostało 3,2 mln komputerów. - Od połowy do nawet 3/4 stanowiły urządzenia przenośne - wylicza Aleksandra Stanisławska z Rzeczpospolitej. W tym roku ta liczba może się zwiększyć, bo już w pierwszym kwartale sprzedawcy detaliczni widzą szybki wzrost sprzedanych maszyn, właśnie przenośnych.

- Mobilność i długi czas żywotności baterii sprawiają, że człowiek chce mieć ten sprzęt bliżej siebie. Wszystkie aplikacje, czy portale społecznościowe sprawiają, że mobilność jest na wyciągnięcie ręki - mówi Marcin Morawski z firmy Toshiba, która zleciła badanie.

Przyszłością są ultrabooki. Laptopy lekkie, cienkie i z wydajną baterią. - Bardzo mobilne - dodaje Aleksandra Stanisławska. - Im cieńszy i lżejszy sprzęt elektroniczny tym chętniej jest wybierany. Również rodzaj oprogramowania powinien uwzględniać to, że użytkownik chce korzystać z tego sprzętu w każdym miejscu i chce mieć swobodę dostępu do swoich danych, czy do internetu.

Rozmawiał Robert Lidke.