Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR / PAP
Anna Borys 08.08.2012

Amber Gold obiecuje wyplaty. Klienci tracą cierpliwość

Amber Gold poinformował na swojej stronie internetowej, że w środę po godz. 12 rozpocznie zaległe wypłaty wynikające z zakończonych lokat.
Marcin Plichta, prezes Amber GoldMarcin Plichta, prezes Amber Gold PAP/Adam Warżawa

Według wcześniejszych zapewnień spółki wypłaty miały ruszyć we wtorek.

"Cały proces wypłat pieniędzy z zakończonych lokat potrwa około 3 dni roboczych. "Zgodnie z obowiązującym regulaminem wypłaty dokonywane są tylko i wyłącznie na rachunki bankowe, które podaliście Państwo naszym doradcom" - podano na stronie Amber Gold.

Firma poinformowała, że odsetki karne z tytułu opóźnienia w wypłacie zostaną przelane osobnym przelewem w terminie 10 dni od daty wypłaty środków.
We wtorek po południu Amber Gold na swojej stronie internetowej podał, że firma do poniedziałku nie miała rachunku bankowego, a we wtorek rachunek bankowy był zakładany.
Prezes Amber Gold Marcin Plichta informował w poniedziałek, że dziennie ok. 300 klientów zrywa umowy z Amber Gold.
Komisja Nadzoru Finansowego umieściła Amber Gold na tzw. liście ostrzeżeń publicznych, ponieważ ma wątpliwości, czy spółka nie wykonuje czynności bankowych bez licencji.

Prokurator Wojciech Szelągowski z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku poinformował, że do wtorku do prokuratury wpłynęło ok. 10 zawiadomień od klientów spółki, które dotyczą niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Klienci uważają, że mogli paść ofiarą oszustwa.
Amber Gold to firma inwestująca w złoto i inne kruszce, działająca od 2009 r. Klientów kusiła wysokim oprocentowaniem inwestycji - przekraczającym nawet 10 proc. w skali roku, które znacznie przewyższało oprocentowanie lokat bankowych