Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 23.08.2012

Klienci Amber Gold domagają się zwrotu ponad 86,6 mln zł

Do Prokuratury Okręgowej w Gdańsku wpłynęło 1278 zawiadomień od klientów Amber Gold, którzy twierdzą, że zostali oszukani przez spółkę.
Klienci Amber Gold domagają się zwrotu ponad 86,6 mln złfot. flickr/digitalmoneyworld

Ich roszczenia opiewają na ponad 86,6 mln zł - poinformował w czwartek Wojciech Szelągowski z gdańskiej prokuratury.

Szelągowski wyjaśnił, że są to zawiadomienia składane zarówno w biurze podawczym gdańskiej prokuratury, jak i innych prokuraturach, komisariatach policji oraz delegaturach Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego na terenie całego kraju.
Szelągowski pytany, czy prezesowi Amber Gold Marcinowi P. zostanie postawiony zarzut oszustwa, powiedział, że w tej sprawie trzeba udowodnić, iż miał on taki zamiar.
- Decydujący jest materiał dowodowy. Zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem chcąc kogoś oszukać muszę działać z góry powziętym zamiarem. Istnieje przecież coś takiego jak ryzyko gospodarcze, nietrafione inwestycje itp. To śledztwo ma jednoznacznie dowieść, z jakim przypadkiem mamy do czynienia - wyjaśnił Szelągowski.