Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 25.01.2013

UOKiK: klienci PKP mają prawo do odszkodowania

Pasażerowie pociągów typu Express, Express InterCity, Eurocity oraz EuroNight, opóźnionych od 60 do 119 minut mogą żądać odszkodowania w wysokości 25 proc. ceny biletu nie tracąc prawa do przewozu.
Nie wszystkie pociągi stanęły z powodu strajkuNie wszystkie pociągi stanęły z powodu strajkuPAP/Radek Pietruszka

Powyżej 120 minut to 50 proc. ceny - poinformował UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w piątkowym komunikacie przypominał o prawach konsumentów podróżujących pociągiem.
Jak podał, w przypadku opóźnienia pociągu przekraczającego 60 minut przewoźnicy mają obowiązek zaoferowania pasażerom trzech opcji do wyboru. Pierwszą z nich jest zwrotu pełnego kosztu biletu na trasę, na którą nie wyruszył pociąg oraz kosztów za tą część trasy, która została już pokonana, w przypadku, jeśli dalsza podróż jest bezcelowa w kontekście pierwotnego planu podróży.
Druga opcja to kontynuowanie lub zmiana trasy podróży do miejsca docelowego przy zachowaniu porównywalnych warunków przewozu w najbliższym możliwym terminie, a trzecia - kontynuowanie lub zmiana trasy podróży do miejsca docelowego przy zachowaniu porównywalnych warunków przewozu w późniejszym, dogodnym dla pasażera terminie.