Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Borys 28.03.2013

TVP straciło 218 mln zł w 2012 roku

Telewizja Polska miała w 2012 roku 218,8 mln zł straty netto. Jest to wynik zdarzeń jednorazowych, a także spadku wpływów z reklam.
Jeden z budynków TVP przy ul. Woronicza w WarszawieJeden z budynków TVP przy ul. Woronicza w WarszawieVanNouten/ Wikimedia Commons

- W 2012 r. TVP poniosła nakłady o charakterze jednorazowym związane z Euro 2012 i simulcastem, czyli wymaganą ustawowo w okresie przejściowym jednoczesną emisją programu w technice analogowej i cyfrowej, wynoszące ok. 205 mln zł - napisano w komunikacie.

W ubiegłym roku nastąpił spadek przychodów reklamowych i sponsorskich spółki o 177 mln zł, przede wszystkim w wyniku załamania się rynku reklamy telewizyjnej i zmian w strukturze rynku reklamowego (spadek udziałów dużych anten kosztem kanałów tematycznych i nowych stacji z naziemnej telewizji cyfrowej). Wzrosły z kolei przychody abonamentowe o 49 mln zł do 254 mln zł.

Telewizja Polska zaczęła oszczędzać. - Zestawiając poziom kosztów operacyjnych z roku 2012 ze stanem sprzed restrukturyzacji, tj. rokiem 2008, można stwierdzić trwałą redukcję kosztów wynoszącą 0,5 mld zł rocznie - czytamy w komunikacie.