Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Borys 05.06.2013

Klienci GTI Travel mogą domagać się swoich pieniędzy

Wszystkie osoby poszkodowane przez biuro GTI Travel Poland mają prawo dochodzić swoich roszczeń. Sprawdź jak to zrobić.
GTI Travel PolandGTI Travel Poland gtitravel.pl

Zarząd GTI Travel Poland przesłał we wtorek do urzędu marszałkowskiego oświadczenie o niewypłacalności biura. Turyści są w Turcji, Tunezji, Maroku, Egipcie, Grecji, Bułgarii i na Majorce. Według informacji z biura podróży dziś miało wrócić planowo ok. 500 osób. Ambasada w Ankarze podaje wstępnie, że z Turcji wróci 441 osób.

Po otrzymaniu oświadczenia o niewypłacalności możliwe jest uruchomienie środków z gwarancji ubezpieczeniowej. Gwarancja wystawiona przez Signal Iduna opiewa na 7,25 mln zł.

Wszystkie osoby poszkodowane przez biuro będą mogły pobierać ze strony urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego – www.mazovia.pl formularz zgłoszenia roszczeń, a następnie składać go w urzędzie marszałkowskim.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami kompetencje urzędów marszałkowskich ograniczają się jedynie do uruchomienia gwarancji ubezpieczeniowej. Środki te pokrywają w pierwszej kolejności powroty turystów do kraju, a następnie ewentualne rekompensaty dla poszkodowanych klientów biura.

Wszelkie informacje na temat miejsca pobytu turystów i ich powrotu do kraju będziemy przekazywać w miarę otrzymania danych od GTI Travel Poland.

Materiały prasowe, ab