Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Tomasz Jaremczak 31.07.2013

LOT kontra Boeing. "Roszczenia nie zostały zaspokojone"

Zdaniem Dariusza Pietrzaka, pełnomocnik zarządu ds. handlowych PLL LOT, polskiemu przewoźnikowi należy się odszkodowanie od Boeinga, bo straty z tytułu uziemienia Dreamlinerów są wymierne.
Boeing 787 Dreamliner w barwach LOTBoeing 787 Dreamliner w barwach LOTlot.com.pl/materiały promocyjne
Posłuchaj
  • Dariusz Pietrzak, pełnomocnik zarządu ds. handlowych PLL LOT, o odszkodowaniu od Boeinga oraz o nowej strategii polskiego przewoźnika (Jedynka/Popołudnie z Jedynką)
Czytaj także

Spółka przygotowała już analizę w tej sprawie. Została przekazana do Boeinga. - To dopiero etap otwartych rozmów. Nie możemy powiedzieć, że formy rekompensaty wpłynęły. To jeszcze nie ten czas - powiedział w radiowej Jedynce Dariusz Pietrzak.

Pietrzak wyjaśnił, że na czas uziemienia Dreamlinerów LOT używał innych, tańszych maszyn, ale oprócz Dreamlinerów. - LOT ponosił koszty utrzymywania floty Dreamlinerów, która nie latała. Jednocześnie musiał finansować flotę samolotów zastępczych - powiedział Pietrzak. Jego zdaniem dochodzą do tego stary związane z wizerunkiem. - To są silne podstawy do tego, by oczekiwać odszkodowania - dodał Pietrzak.

Boeing w zeszłym tygodniu publikując wyniki finansowe przekonywał, że rozliczył się już z przewoźnikami, których maszyny zostały uziemione z powodu kłopotów z akumulatorami w Dreamlinerach.

Nie mylić LOT z tanimi liniami lotniczymi

Spółka LOT zmienia swój wizerunek. Ruszyła z kampanią reklamową. Likwiduje m.in. darmowy poczęstunek na krótkich dystansach. Z pokładów samolotów LOT znika też darmowa prasa. Dariusz Pietrzak tłumaczy, że zmienia się jedynie oferta dla klasy ekonomicznej. Jego zdaniem jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów. - Oczekiwali możliwości wyboru, jeżeli chodzi o dostępność usług i produktów - powiedział Pietrzak. Podkreślił, że będą one znacznie wyższej jakości.

Pietrzak zwrócił uwagę, że LOT wprowadza bardzo atrakcyjne promocje. Dzięki temu będzie można kupić tanie bilety. Te z dużym wyprzedzeniem już od 123 złotych. - Do tego jest więcej usług niż u tzw. tanich przewoźników. Pod tym względem nie jesteśmy do nich zbliżeni. Ta oferta jest znacznie bogatsza - powiedział Pietrzak.

Dariusz Pietrzak zapewnił, że LOT nie ma intencji być tanim przewoźnikiem. - Tani pod względem najtańszych biletów. Tani jeżeli chodzi o pozycję kosztową. Nie chcemy być tani jeśli chodzi o ofertę dla naszych pasażerów. Chcemy latać na najważniejsze lotniska, by nasi klienci nie musieli z nich dojeżdżać po 100 kilometrów autobusem. Oferujemy też darmowy rejestrowany bagaż. Jest wiele elementów naszej oferty, której tzw. tani przewoźnicy nie mogą sprostać - powiedział Pietrzak.

Z Dariuszem Pietrzakiem rozmawiał Krzysztof Rzyman

"Popołudnie z Jedynką" od poniedziałku do piątku między godz. 15.00 a 19.00. Zapraszamy!

tj