Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 28.09.2015

Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu ruszają zajęcia ekonomiczne dla dzieci

Za pasem kolejny rok akademicki, a tymczasem do zajęć na uczelniach przygotowują się też... dzieci. W październiku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu ruszą kolejne zajęcia ekonomiczne dla uczniów piątych klas szkół podstawowych i starszych.
Posłuchaj
  • O edukacji ekonomicznej dzieci mówili w radiowej Jedynce goście Porannych rozmaitości: ekonomistka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Baha Kalinowska-Sufinowicz, Agnieszka Hałas, pracownik Uniwersytetu i ekonomista dr Grzegorz Wojtkowiak (Jacek Butlewski, Polskie Radio)
Czytaj także

Chcemy przekazać konkretną wiedzę, wyjaśnia Agnieszka Hałas, pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

- Dzieci dowiedzą się m.in. jak zarządzać firmą, co zrobić, aby państwo było mocarstwem gospodarczym, jak zorganizować kampanię marketigową i reklamową w Internecie – wylicza gość radiowej Jedynki.  

Niepoważnie o poważnych rzeczach

Powinniśmy rozmawiać z dziećmi niepoważnie o poważnych rzeczach, uważa ekonomista dr Grzegorz Wojtkowiak.

- W ten sposób dzieci najbardziej przyjmują treści, które im przekazujemy. Druga strategia dotyczy mówienia o rzeczach praktycznych, które bezpośrednio dotyczą dzieci. Kiedy mówimy zatem o inwestowaniu, podajemy przykład komputera, który pomoże im zrealizować inne cele. Nie mówimy o inwestowaniu w maszyny przedsiębiorstwa, czy innych przykładach, które dla nich są zbyt abstrakcyjne - wyjaśnia dr Grzegorz Wojtkowiak. – Nie powinniśmy kształcić za wszelką cenę samych biznesmenów, księgowych, czy specjalistów ekonomicznych. Powinniśmy starać się, aby przedmioty, które mamy, przenikały się z ekonomią, czy innymi naukami ścisłymi czy społecznymi. Warto wprowadzać te elementy ekonomiczne do tego, by młodzi ludzie rozumieli świat, który ich otacza, aby wykształcić w nich ciekawość świata, również tego wyrażonego w kategoriach ekonomicznych – dodaje.

Rodzice za mało rozmawiają z dziećmi o ekonomii

Z badań wynika, że ponad 30 procent rodziców w ogóle nie rozmawia ze swoimi dziećmi na tematy ekonomiczne. Być może edukacja biznesowa od najmłodszych lat, na  przykład w szkole albo w domu, byłaby wskazana.

Jacek Butlewski, awi