Marcin Jaworski z biura Rzecznika Finansowego powiedział, że instytucja pomaga klientom na każdym etapie sporu między korzystającym z tak zwanej polisolokaty a ubezpieczycielem. Eksperci odpowiadają na pytania, czy wyjaśniają wątpliwości co do szans w sporze z ubezpieczycielem. Od początku roku można też skorzystać z mediacji. Eksperci Rzecznika Finansowego prowadzą konsultacje od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-18.00, pod numerem telefonu 22 333 73 28. Pytania mejlowe można przesłać na adres: porady@rf.gov.pl.
Wsparcie konsumentów przed sądem
Rzecznik Finansowy może też wspomóc konsumentów przed sądem, przedstawiając tak zwany „istotny pogląd w sprawie”. W pierwszej połowie roku do Rzecznika trafiło 113 takich wniosków. To prawie tyle, co w ubiegłym roku. Dla porównania w 2013 roku do instytucji trafiło 6 próśb o uzasadnioną opinię w sprawie polis z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym.
Takie inwestycje są przeważnie wieloletnie, a za ich zerwanie grozi kara umowna sięgająca czasem 90 lub nawet 100 procent zainwestowanych pieniędzy.
Liczba skarg rośnie
Rzecznik finansowy przygotował do tej pory dwa raporty na temat polis z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Liczba skarg na ten rodzaj produktu finansowego rośnie. Z danych Rzecznika Finansowego wynika, że w 2010 roku było ich 103, ale już w latach 2013-2015 klienci skarżyli się ponad 3 tysiące 700 razy.
Infolinię dla posiadaczy takich produktów prowadzi też stowarzyszenie „Przywiązani do polisy”. Informację na jej temat można znaleźć na profilu facebookowym organizacji.
IAR, awi