Ze statystyk Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że podatnicy najczęściej rezerwowali wizyty, aby uzyskać zaświadczenia lub załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi - głównie, by opodatkować umowy kupna-sprzedaży. Obie kategorie spraw stanowiły w sumie niemal połowę ogólnej liczby rezerwacji. Dużo rezerwacji było także związanych z tegorocznym rozliczeniem PIT.
Wizyt umawianych internetowo szybko przybywa
Aplikacja mObywatel coraz popularniejsza. Zobacz, co można dzięki niej załatwić nie wychodząc z domu
Jak poinformowała rzeczniczka Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, uruchomienie w całym kraju usługi rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym nastąpiło w listopadzie 2020 r.
- Dziennie umawianych jest blisko 21 tys. spotkań, a średni czas obsługi podatnika wynosi 13 minut. Wielkopolanie korzystają z tej usługi już prawie rok - nasz region był bowiem jednym z pierwszych, w którym pilotażowo uruchomiona została elektroniczna rezerwacja wizyty. Wizyt umawianych internetowo szybko przybywa; w kwietniu 2021 roku ponad 108 tys. wizyt zostało umówionych internetowo, podczas gdy jeszcze trzy miesiące wcześniej było ich 53 tys. - poinformowała.
Bezpieczeństwo dla klientów, jak i pracowników
Usługa została wprowadzona, aby poprawić komfort załatwiania spraw i zadbać o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników w czasie pandemii. Dzięki niej klienci mogą załatwić swoje sprawy w urzędzie skarbowym we wcześniej ustalonym, dogodnym dla nich terminie.
Rezerwacji można dokonywać za pośrednictwem internetowego formularza, dostępnego na wizyta.podatki.gov.pl.
Małgorzata Spychała-Szuszczyńska podkreśliła, że rezerwacja internetowa jest najszybszą i najłatwiejszą formą umówienia się do urzędu skarbowego na dogodny dzień i godzinę.
PolskieRadio24.pl, PAP, DoS