Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Paweł Jakubicki 25.11.2014

Świąteczne zakupy przez Internet

W okresie przedświątecznym większość czasu tracimy spędzając do w centrach handlowych. Okazuje się, że oszczędzając czas i pieniądze aż 80 proc. Polaków mających dostęp do Internetu, decyduje się na zakup chociaż części prezentów „klikając” myszką.
Świąteczne zakupy przez Internet flickr/markus spiske/PR24/PJ
Posłuchaj
  • 25.11.14 Paweł Ratyński: „Jako konsumenci musimy być bardzo czujni i pamiętać o tym, że nie ma nic za darmo, szczególnie w handlu internetowym (…)”

Wygoda, niższe ceny i większy wybór to najczęstsze powody dla których konsumenci decydują się na zakupy w sieci. Konsumenci zamawiając prezenty w Internecie często nie znajdą swoich praw.

Zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta, która zacznie obowiązywać od 25 grudnia przedsiębiorca muszą poinformować konsumentów, że każde zamówienie wiąże się z obowiązkiem zapłaty. Gość PR24 Paweł Ratyński z Urzędu Ochrony  Konkurencji i Konsumentów zaznaczył, że nowa ustawa zwiększa prawa konsumentów i obowiązki producentów.

Paweł
Paweł Ratyński, foto: PR24/PJ

- Jako konsumenci musimy być bardzo czujni i pamiętać o tym, że nie ma nic za darmo. Decydując się na zakupy w Internecie powinniśmy wykazać się szczególną ostrożnością. W przypadku sklepów internetowych podstawą reklamacji są dane dotyczące sprzedawcy. Numer telefonu, adres są bardzo ważne w przypadku rozczarowania z naszych zakupów w sieci – podsumował Paweł Ratyński.

PR24/Paulina Olak