PolskieRadio 24
Paweł Jakubicki
25.11.2014
Świąteczne zakupy przez Internet
W okresie przedświątecznym większość czasu tracimy spędzając do w centrach handlowych. Okazuje się, że oszczędzając czas i pieniądze aż 80 proc. Polaków mających dostęp do Internetu, decyduje się na zakup chociaż części prezentów „klikając” myszką.
flickr/markus spiske/PR24/PJ
Posłuchaj
-
25.11.14 Paweł Ratyński: „Jako konsumenci musimy być bardzo czujni i pamiętać o tym, że nie ma nic za darmo, szczególnie w handlu internetowym (…)”
Wygoda, niższe ceny i większy wybór to najczęstsze powody dla których konsumenci decydują się na zakupy w sieci. Konsumenci zamawiając prezenty w Internecie często nie znajdą swoich praw.
Zgodnie z nową ustawą o prawach konsumenta, która zacznie obowiązywać od 25 grudnia przedsiębiorca muszą poinformować konsumentów, że każde zamówienie wiąże się z obowiązkiem zapłaty. Gość PR24 Paweł Ratyński z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaznaczył, że nowa ustawa zwiększa prawa konsumentów i obowiązki producentów.
Paweł Ratyński, foto: PR24/PJ
- Jako konsumenci musimy być bardzo czujni i pamiętać o tym, że nie ma nic za darmo. Decydując się na zakupy w Internecie powinniśmy wykazać się szczególną ostrożnością. W przypadku sklepów internetowych podstawą reklamacji są dane dotyczące sprzedawcy. Numer telefonu, adres są bardzo ważne w przypadku rozczarowania z naszych zakupów w sieci – podsumował Paweł Ratyński.
PR24/Paulina Olak