Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR / PAP
Marcin Nowak 05.12.2011

Polish Guide i Polish Pass pomogą kibicom na Euro

Od 5 grudnia kibice będą mogli korzystać z usługi Polish Guide i Polish Pass - poinformował Marcin Herra, prezes spółki PL.2012.
Szef UEFA Michel Platini (L) i prezes PZPN Grzegorz Lato (P) promują bilety na Euro 2012Szef UEFA Michel Platini (L) i prezes PZPN Grzegorz Lato (P) promują bilety na Euro 2012fot. UEFA

Mają one za zadanie ułatwić zagranicznym sympatykom piłki nożnej poznawanie Polski oraz podróżowanie po niej w czasie Euro 2012.

Oferta, nad którą spółka PL.2012, wraz z wieloma partnerami, pracowała przez ostatni rok, jest skierowana do obcokrajowców, którzy będą chcieli dopingować na żywo swoją drużynę podczas meczów rozgrywanych w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku. Polish Guide i Polish Pass pomogą kibicom zaplanować zarówno podróż do Polski, jak i sam pobyt oraz poruszanie się po wybranych miastach i między nimi.

- Ten niespotykany wcześniej w historii mistrzostw Europy w piłce nożnej produkt, to serwis informacyjny, który jest bezpłatnie dostępny dla wszystkich kibiców i turystów planujących podróż do Polski i podczas pobytu w naszym kraju w czasie Euro 2012 - powiedział Wojciech Folejewski, dyrektor ds. operacyjnych w spółce PL.2012. Jak dodał podczas prac korzystano z różnych doświadczeń organizatorów poprzednich mistrzostw.

Poprzez portal wszyscy chętni będą mieli dostęp do wszechstronnej informacji i proponowanych usług nie tylko przez Internet, ale także - na 30 dni przed rozpoczęciem turnieju - za pośrednictwem telefonów komórkowych i smartfonów.

Polish Guide to serwis informacyjny, który podpowie zagranicznym fanom, jak dotrzeć do poszczególnych miast wybranym przez nich środkiem transportu oraz jak wygodnie korzystać z komunikacji miejskiej. Kibice dostaną również wiadomości na temat stadionów, stref wspólnego oglądania meczów, opieki medycznej, wolontariatu i ambasad kibica. Przewodnik nie ogranicza się wyłącznie do tematów związanych z samym turniejem. Korzystające z niego osoby otrzymają także informacje o atrakcjach turystycznych danego miasta, odbywających się tam w czasie ich pobytu wydarzeniach kulturalnych.

Drugim zaproponowanym produktem jest Polish Pass. Jest to nowatorska usługa, która dotyczy kwestii transportu, zakwaterowania oraz ubezpieczenia zdrowotnego na czas pobytu. Umożliwia ona wykupienie biletu na transport miejski, kolejowy oraz lotniczy.

- Zaletą naszej oferty będzie jej atrakcyjność cenowa - zapewnił Andrzej Bogucki, członek zarządu ds. infrastruktury spółki PL.2012. Bilet trzydniowy w niższym wariancie, który pozwala na podróżowanie po całej Polsce, kosztować będzie 104 zł. Droższa wersja, obejmująca przejazdy z rezerwacją miejsc siedzących, to koszt 289 złotych. Poszukujący miejsc noclegowych kibice będą mogli wybierać spośród hoteli, pensjonatów, pokoi gościnnych i akademików.

man