Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Aneta Hołówek 21.05.2012

Euro 2012 jest dla niektórych produktem luksusowym

Za oglądanie meczu półfinałowego Euro 2012 w Warszawie i finału w Kijowie w Chinach trzeba zapłacić równowartość 30 tysięcy dolarów.
Dzieci pozują do zdjęcia przy lokomotywie z wizerunkiem jednego ze stadionów podczas prezentacji lokomotyw pomalowanych w barwy narodowe finalistów piłkarskich mistrzostw Europy - Euro 2012 oraz wizerunkami stadionów.Dzieci pozują do zdjęcia przy lokomotywie z wizerunkiem jednego ze stadionów podczas prezentacji lokomotyw pomalowanych w barwy narodowe finalistów piłkarskich mistrzostw Europy - Euro 2012 oraz wizerunkami stadionów.PAP/EPA/Tomasz Gzel

Specjalne pakiety wyjazdowe na Euro 2012 dla mieszkańców kontynentalnych Chin, Hongkongu, Makau i Tajwanu oferuje firma Shenkai Sports, która specjalizuje się w obsłudze międzynarodowych imprez sportowych.

Na chińskim rynku jej oferta skierowana jest głównie do najbogatszych. Mają oni zagwarantowane między innymi posiłki na stadionach, dostęp do infrastruktury umożliwiającej szybką komunikację czy program rozrywkowy.

Ekskluzywne pakiety wyjazdowe na Euro 2012 nie cieszą się jednak wielką popularnością.

- Całkowity koszt jednego pakietu to 200 tysięcy juanów. Do Polski wysyłamy około stu osób - mówi Polskiemu Radiu wiceprezydent Shenkai Sports Wei Liu.

Dwa lata temu na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w RPA Shenkai Sports sprzedała prawie tysiąc pakietów wyjazdowych. Najdroższy z nich kosztował 50 tysięcy dolarów.

IAR, ah