Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Ewa Dryhusz 23.08.2013

Dom towarowy, w którym klient czuł się jak w bajce

- Zaczął się ten rodzinny interes od małych sklepików, przenoszonych z miejsca na miejsce, aż w końcu rodzina wraz z inwestorami zdecydowała o postawieniu domu towarowego - Michał Nogaś przypomina historię kamienicy braci Jabłkowskich, którą Cezary Łazarewicz opisał w książce "Sześć pięter luksusu".
Dom towarowy, w którym klient czuł się jak w bajcemateriały prasowe
Galeria Posłuchaj
  • Bracka 25, czyli "Sześć pięter luksusu. Przerwana historia kamienicy braci Jabłkowskich" (Trójkowy znak jakości/ Trójka)
Czytaj także

- To opowieść o pierwszym prawdziwym domu handlowym w tej części świata, a przynajmniej kontynentu - mówi Michał Nogaś o książce "Sześć pięter luksusu. Przerwana historia kamienicy braci Jabłkowskich" Cezarego Łazarewicza.

Budowę kamienicy rozpoczęto w 8 lat po oddaniu do użytku angielskiego Harrodsa i 6 lat po oddaniu do użytku niemieckiego KaDeWe. Powierzchnia domu towarowego przy Brackiej, o czym z dumą donosiła prasa, wynosiła ¾ ha, znajdowały się w nim 44 sklepy, a te dzieliły się na 300 działów.

Posłuchaj rozmów o książkach "Z najwyższej półki" >>>

- Poznajemy niezwykle interesujący świat rodziny Jabłkowskich, którzy byli synami szlachcica i ziemianina, a stali się kupcami, którzy na zawsze zapisali się w historii Warszawy - opowiada Michał Nogaś.

W książce Cezarego Łazarewicza znajdziemy test składający się z dziewięciu określeń klienta: milczący, gadatliwy, śpieszący się, niezdecydowany, bojaźliwy, natręt, opryskliwy, pyszałek czy też próżny. Jakimi klientami są Wojciech Mann i Michał Nogaś postawieni w hipotetycznej sytuacji sam na sam z subiektem? Odpowiedzi w nagraniu audycji!

Cezary Łazarewicz wspólnie z Ewą Winnicką napisał i wydał na 50. Urodziny Programu Trzeciego Polskiego Radia książkę "Zapraszamy do Trójki".

"Trójkowy Znak Jakości" na naszej antenie w każdy piątek ok. 7.45; audycję przygotował Michał Nogaś. Zapraszamy do słuchania.

(ed)