Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Izabela Zabłocka 06.08.2014

Amerykańscy reklamodawcy uciekają z rosyjskich TV

Amerykański koncern produkujący napoje gazowane wycofał z rosyjskich stacji telewizyjnych swoje reklamy. Był jednym z największych reklamodawców w tych mediach.
Rosyjskie stacje telewizyjne utraciły głównego reklamodawcęRosyjskie stacje telewizyjne utraciły głównego reklamodawcęGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Rosyjskie media nie zarobią na amerykańskich firmach. Koncern Coca Cola wycofał z rosyjskich stacji telewizyjnych swoje reklamy. Z Moskwy relacja Macieja Jastrzębskiego/IAR
Czytaj także

Firma zdecydowała się zerwać kontrakty, w związku z sankcjami nałożonymi na jednego z rosyjskich oligarchów Jurija Kowalczuka. Według "Kommiersanta”, reklamy popularnych napojów znikną z tych stacji, które są finansowo związane z biznesmenem i bankiem "Rossija”. Chodzi między innymi o: REN TV i "Piatoj Kanał”.

Największe amerykańskie stacje telewizyjne i gazety nie przyjęły również zaproszenia władz Rosji, aby odwiedzić ukraińskich żołnierzy którzy schronili się po stronie rosyjskiej.

We wtorek prezydent Rosji polecił ministrom przygotowanie odpowiedzi na zachodnie sankcje. Jak zaznaczył Władimir Putin, retorsje nie powinny zaszkodzić rodzimej gospodarce.

Prezydent oświadczył, że producenci w różnych krajach powinni funkcjonować w jednakowym środowisku konkurencyjnym, co - jak zaznaczył - jest zgodne z interesami bezpieczeństwa narodowego państw i zasadami Światowej Organizacji Handlu (WTO).

Zobacz serwis specjalny: KRYZYS UKRAIŃSKI>>>

IAR/iz

''