Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Klaudia Hatała 18.10.2014

Ekspert: kampania samorządowa staje się bardziej brutalna

- Kampania samorządowa to spotkania bezpośrednie, a nie konwencje - tak uważa doktor Sergiusz Trzeciak, specjalista od marketingu politycznego.
Ekspert: kampania samorządowa staje się bardziej brutalnaMaksim Bogodvid/Wikimedia Commons/CC

Wybory samorządowe 2014 - czytaj więcej >>>

- W mediach ogólnopolskich mało słyszymy o kampanii samorządowej, ponieważ te wybory są specyficzne; tu nie ma wielkiej polityki - przypomina Sergiusz Trzeciak.

Kampania ma wymiar bezpośredni, kandydaci odbywają coraz więcej spotkań, ale też decydują się na kampanie "od drzwi do drzwi".

- Siłą kandydatów w gminach jest niezależność. Partie polityczne nie odgrywają tak dużej roli, jak w miastach - dodaje Sergiusz Trzeciak, autor książki "Drzewo kampanii wyborczej czyli jak wygrać wybory". Im mniejsze środowisko, tym więcej jest komitetów niepartyjnych, zwykle są to dwa obozy: wójta i jego zwolenników oraz ich przeciwników.

- Kampania samorządowa w porównaniu do tej sprzed czterech lat staje się bardziej brutalna - uważa ekspert. Jego zdaniem, konkurencja się nasila, co ma wpływ na kampanię na poziomie samorządowym - wójtowie czy burmistrzowie, sprawujący władze od trzech kadencji, zaczynają obawiać się konkurencji.

W wyborach 16 listopada wystartuje ponad 232 tysięcy kandydatów.

IAR,kh