Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Reuters
migrator migrator 23.12.2009

Soki dla dzieci nie aż tak zdrowe jak pisze Nestle

Szwajcarski gigant Nestle wprowadzał klientów w błąd, informując, że niektóre napoje dla dzieci są zdrowsze niż faktycznie ma to miejsce - zakomunikowała Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA).
Soki dla dzieci nie aż tak zdrowe jak pisze Nestlefot.Wikipedia

Według FDA Nestle przypisywało swoim produktom "na wyrost" korzystne dla zdrowia właściwości, których ich produkty wcale nie miały. Na przykład napój sprzedawany w USA pod nazwą Boost Kid Essentials Nutritionally Complete Drink o smakach wanilii, truskawki i czekolady, reklamowany był przez Nestle jako "sok o działaniu medycznym". Według FDA ww. produkty nie spełniały tych kryteriów.

Inne napoje dla dzieci, których właściwości deklarowane przez producenta zakwestionowała Agencja to Juicy Juice Brain Development Fruit Juice Beverage (Apple), Juicy Juice All-Natural 100% Juice Orange Tangerine i Juicy Juice All-Natural 100% Juice Grape.

Rzecznik Nestle Beverage przekazał dziennikarzom, że firma będzie współpracować "w całej rozciągłości" z FDA w zakresie wskazanych uchybień.

Agencja ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration Agency) zajmuje się dopuszczeniem do obrotu i kontrolą żywności, lekarstw, kosmetyków, urządzeń medycznych. Wydaje bardzo rygorystyczne opinie, jej pozytywna ocena jest uznawana za wyznacznik jakości nie tylko w Stanach Zjednoczonych.