Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Paweł Słójkowski 12.02.2019

Formuła 1: ROKiT Williams Racing. Kim jest nowy sponsor zespołu Roberta Kubicy?

W poniedziałek zespół Formuły 1 Williams, w którym jeździł będzie Robert Kubica, oficjalnie przedstawił nowe malowanie bolidu na sezon 2019. Ekipa z Grove ma również nowego sponsora tytularnego, teraz team będzie się nazywał ROKiT Williams Racing. Kim jest nowy sponsor brytyjskiej ekipy? 

Po tym jak ze współpracy z Williamsem wycofała się marka "Martini", zespół Formuły 1 podpisał wieloletnią umowę z brytyjskim przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym - ROKiT. Marka należy do grupy ROK Brands. Obszar działania firmy obejmuje między innymi telefonię komórkową, nowoczesną sieć Wi-Fi jak również technologię inteligentnych miast. 

- Jesteśmy zachwyceni podjęciem współpracy z ROKiT. Cieszymy się, że możemy ich powitać w zespole, jak również w roli naszego nowego sponsora tytularnego na sezon 2019 i w kolejnych latach. Dzielimy z ROKiT wiele wspólnych wartości. Priorytetowo kładziemy duży nacisk na inżynierię oraz innowacyjność w dążeniu, do tego żeby być najlepszymi. To idealne podłoże do tego żeby rozpocząć współpracę - przyznała podczas prezentacji Claire Williams, szefowa zespołu z Grove.

Robert Kubica Orlen 1200F.JPG
Nowe wsparcie, nowe rozdanie. Kubica rusza na podbój F1 [TYLKO U NAS]

Martini było tytularnym sponsorem Williamsa od 2014 roku. Producent wermutu zakończył współpracę z teamem F1 w sezonie 2018. Teraz czas na nowego gracza - brytyjskie przedsiebiorstwo ROKiT. 

Poza tym, że firma oferuje telefony komórkowe i nowoczesną sieć Wi-Fi, zajmuje się również technologią inteligentnych miast. W tej chwili ROKiT pracuje nad wdrożeniem sieci publicznej Wi-Fi w 27 największych miastach Indii. Kolejnym celem jest wdrożenie tego systemu w dziesięciu innych krajach na przestrzeni kolejnych trzech lat. 

Ponadto w swoim portfolio firma posiada telefony komórkowe z innowacją 3D bez okularów. ROKiT stara się szybko rozwijać na tle konkurencji i oferować coraz więcej usług w swoim zakresie. Tym co wyróżnia markę jest między innymi pakiet ROK Life Services - w ramach, którego można ubezpieczyć swój dom czy samochód. W usługach ROKiT znajdziemy również działania z zakresu... telemedycyny. 


ROKiT został stworzony przez biznesmena, innowatora - Johna Paula DeJoria oraz brytyjskiego przedsiębiorcę Jonathana Kendricka. 

- Williams Racing jest dla nas idealnym partnerem. Dzięki nim, możemy zaprezentować szerszej publiczności Formułę 1 w innowacyjny i pionierski sposób. Dzięki naszej technologii 3D bez okularów oraz zastosowaniu sieci Wi-Fi, chcemy by F1 stała się dostępna dla jeszcze większej liczby odbiorców. Widzimy, że partnerstwo ROKiT i Williams Racing, to początek nowej, ekscytującej drogi z powrotem na podium - podkreślił Kendrick. 

W prezentacji nowego malowania bolidu Williamsa udział wzięli kierowcy teamu: Brytyjczyk George Russell, Robert Kubica oraz szefowa teamu Claire Williams. Barwy teamu na tegoroczny sezon zostało zmienione. Jest zdecydowanie więcej bieli i ciemnego koloru niebieskiego zbliżonego do odcienia turkusowego. Na samochodzie FW42 będą również widniały logotypy PKN Orlen, jednego ze sponsorów Williamsa. 

70. sezon mistrzostw świata Formuły 1 rozpocznie się w Melbourne 17 marca wyścigiem o Grand Prix Australii. 

(mb), PolskieRadio24.pl/williamsf1.com