Dane te pokazują stan z poniedziałku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
W stosunku do piątku liczba szkół, w których prowadzona jest nauka w sposób inny niż stacjonarny zmniejszyła się: liczba szkół pracujących w sposób zdalny zmniejszyła się o sześć, a pracujących w sposób mieszany zmniejszyła się o 41.
W piątek nauka w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 210 szkołach podstawowych, czyli 98,4 proc. podstawówek. W 30 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 203 w trybie mieszanym.
Powrót do szkół uczniów klas ósmych i maturalnych. Niedzielski o możliwym terminie decyzji
Konieczna zgoda sanepidu
O przejściu szkoły na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych wrócili do nauki stacjonarnej. Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, tak jak przed feriami, kontynuują naukę zdalną.
Czytaj także:
Wówczas nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Do piątku liczba szkół podstawowych, w których nauka w klasach I-III prowadzona jest w trybie innym niż stacjonarny, wzrastała.
pkr