Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Sylwia Mróz 19.04.2011

Zaskakujące wyniki badań: dzieci szukają w sieci wrażeń

Internet wyrasta na kluczowe medium w życiu małych konsumentów. Interesują ich nie tylko strony z grami i kreskówkami, ale także serwisy e-commerce, firm oraz erotyczne.
Zaskakujące wyniki badań: dzieci szukają w sieci wrażeń(fot. sxc.hu)

Już co czwarty korzystający z sieci przedszkolak codziennie buszuje w internecie, a ponad dwie trzecie 10-14-latków ma własny komputer. Interesują nie tylko treści przewidziane dla najmłodszych - odwiedzają serwisy e-commerce, strony firmowe, a także witryny erotyczne.

Najmłodsi internauci są jedną z trzech najdynamiczniej rosnących grup użytkowników sieci. W latach 2007–2010 jej liczebność wzrosła niemal o połowę, a o dwie godziny w miesiącu wydłużył się czas spędzany przez dzieci w internecie. Tzw. heavy userów, korzystających z sieci przynajmniej kilka razy w tygodniu, jest wśród internautów w wieku 7-14 lat ponad 80 procent - dowodzi analiza Megapanel PBI/Gemius przygotowana dla firmy At Media.

Sieć i płeć

W dziecięcej grupie internautów występuje niewielka przewaga chłopców nad dziewczynkami (56 procent w stosunku do 44 procent), ale to dziewczynki są aktywniejszymi użytkownikami sieci, w której spędzają 14 godzin w miesiącu, czyli sześć godzin więcej niż chłopcy.

W czołówce rankingu witryn, którym dzieci poświęcają najwięcej czasu plasują się kategorie: kultura, rozrywka, e-commerce i społeczności, a także strony dla dorosłych. Dzieci są wyjątkowo aktywnymi użytkownikami gier (80 procent internautów z grupy 7-14 lat) i wideo w sieci (2/3 użytkowników z grupy 7-14 lat).

Wraz z wiekiem wzrasta intensywność korzystania z internetu. Już 23 procent 3-6-latków, 35 procent 7-9-latków i aż 62 procent 10-14-latków buszuje w sieci codziennie. W grupie 10-14-latków 67 procent ma już własny komputer.

Wraz z wiekiem rośnie też czas spędzany w sieci, ale już u najmłodszych dzieci jednorazowa sesja trwa średnio 45 minut. Maluchy interesują nie tylko animowane seriale, ale również gry i konkursy internetowe. Jako nagrody preferują zabawki, podczas gdy starszaki (10-14 lat), jeszcze mocniej zorientowane na konkursy, w ramach nagrody oczekują już gadżetów elektronicznych (chłopcy) lub biletów i spotkań z gwiazdami (dziewczynki).

Zwyczaje małych internautów przebadały dla At Mediów firmy IIBR i Gemius.


/


sm