Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Agnieszka Kamińska 03.08.2011

Tusk nie chce pokazywać się na billboardach

Premier i lider PO uważa, że plakaty w kampanii to marnowanie pieniędzy, dlatego nie będzie na nich jego wizerunku - pisze "Rzeczpospolita".

Osoba z otoczenia premiera mówi "Rzeczpospolitej", że Donald Tusk od dawna ocenia, że wywieszanie w kampanii plakatów jest całkowicie nieefektywne i że to marnotrawstwo pieniędzy. Dodaje, że kampanie billboardowe były dotąd jedną z największych pozycji przy rozliczaniu kosztów ostatnich kampanii, a ich wpływ na ostateczny wynik wyborczy jest minimalny.

"Rzeczpospolita" pisze, że do kodeksu wyborczego, uchwalonego z początkiem roku między innymi głosami Platformy Obywatelskiej, został wpisany zakaz wywieszania w kampanii plakatów o powierzchni większej niż 2 metry kwadratowe, jednak pod koniec lipca Trybunał Konstytucyjny uchylił ten przepis. W efekcie duże plakaty wielkoformatowe będzie można wykorzystywać w zbliżającej się kampanii wyborczej. PiS i SLD już wcześniej zaczęły wywieszać billboardy, nazywając to kampanią informacyjną.

W tej sytuacji zapewne PO też ostatecznie po nie sięgnie, choć w mniejszym stopniu niż inne partie. Premier postanowił jednak, że on sam będzie konsekwentny i jego na plakatach nie będzie - mówi rozmówca "Rzeczpospolitej".

agkm