Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Agnieszka Kamińska 01.12.2011

Szyfr do złamania dla chętnych do wywiadu

Na socjalnych portalach społecznościowych umieszczono specjalnie opracowany kod wizualny, który zainteresowani muszą złamać, by dostać się na stronę, zawierającą ankiety rekrutacyjne.
Szyfr do złamania dla chętnych do wywiadu

Brytyjska agencja wywiadowcza, (GCHQ) zajmująca się zbieraniem i oceną informacji, zorganizowała nabór nowych pracowników za pośrednictwem internetu.

Rzecznik agencji tłumaczy, że kampania w internecie ma z jednej strony zainteresować fanów informatyki, a z drugiej - pomóc już na wstępie wybrać tych, którzy umieją myśleć niestandardowo. Jest bowiem rzeczą oczywistą, że ważnych informacji wywiad coraz częściej będzie szukał właśnie w sieci.

Rzecznik ujawnia, że największą trudność sprawiło ekspertom opracowanie takiego testu, który przyciągnąłby jak największą liczbę chętnych, zapewniając jednocześnie wysoki poziom inteligencji i wyszkolenia osób, które go rozwiążą.

Liczba chętnych, odwiedzających strony z kodem agencji wywiadowczej, jest znaczna. Firma nie ujawnia jednak ilu osobom udało się złamać szyfr. Agencja podkreśla, że o pracę będą mogli się ubiegać tylko obywatele brytyjscy.

Agencja nosi oficjalną nazwę Centrali Łączności Rządowej. Zajmuje się zbieraniem i oceną informacji pochodzących z rozpoznania radiotechnicznego i radioelektronicznego. Powstała w roku 1919-tym jako Rządowa Szkoła Kodów i Szyfrów.

IAR, agkm

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>