Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Sylwia Mróz 13.03.2012

Weekend w Poznaniu za połowę normalnej ceny

Po raz piąty będzie można spędzić weekend w Poznaniu płacąc za nocleg, wyżywienie, bilety i inne atrakcje pół ceny.
Weekend w Poznaniu za połowę normalnej ceny(fot. Marek and Ewa Wojciechowscy/Wikimedia Commons)

Poprzednie edycje akcji "Poznań za pół ceny" cieszyły się dużym powodzeniem. Tegoroczna edycja rozpocznie długi weekend majowy i odbędzie się w dniach 28-29 kwietnia. Osoby odwiedzające w tych dniach poznańskie hotele, restauracje i muzea będą mogły liczyć na pięćdziesięcioprocentowy rabat, a ofertę uatrakcyjni bogaty, darmowy program turystyczny.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>

Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która jest koordynatorem akcji, tłumaczy, że w tym roku odbywa się ona wcześniej niż zwykle. Dotychczasowy termin, czyli weekend po święcie Bożego Ciała przypada jednak na czas Euro 2012. W przedsięwzięciu ma wziąć udział ponad sto lokali i instytucji, w tym roku po raz pierwszy uczestniczyć będą także podmioty spoza Poznania.

- Taniej będzie zarówno w poznańskich hostelach, jak i w najbardziej ekskluzywnych cztero- i pięciogwiazdkowych hotelach. Wśród partnerów nie brak restauracji i muzeów, za pół ceny kupimy tez bilety na spektakle Teatru Polskiego i Teatru Nowego, zagramy w tenisa, squasha i badmintona, czy skorzystamy z parku linowego w Kobylnicy pod Poznaniem - powiedział Mazurczak.

Dodatkowo w trakcie promocyjnego weekendu na turystów czekać będzie też bogaty program turystyczny.

- Udostępniony będzie XIX-wieczny pruski fort, po którym turystów oprowadzać będą przewodnicy ubrani w historyczne mundury, na miejscu powstanie obóz wojskowy. Pojawią się zabytkowe pojazdy, będzie wojskowa grochówka. Bezpłatnie będzie można zwiedzić Poznań, spacerując kilkoma tematycznymi szlakami, otwarte zostaną podziemia kościoła farnego czy komnaty Zamku Cesarskiego - powiedział Mazurczak.

Akcja "Poznań za pół ceny" organizowana jest w Poznaniu od 2008 roku. Z roku na rok akcja zdobywała coraz więcej partnerów, wielokrotnie ją nagradzano, a pomysł na weekend za pół ceny zaczęły kopiować inne miasta.

sm