Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Artur Jaryczewski 29.05.2012

Błędne "Feel like at home"? Twórcy się tłumaczą

W piątek, na dwa tygodnie przed rozpoczęciem Euro 2012, ruszyła rządowa kampania społeczna "Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami".
Plakat promujący Euro 2012 w PolscePlakat promujący Euro 2012 w Polscemsport.gov.pl

Z myślą o obcokrajowcach przygotowano kampanię pod hasłem "Feel like at home". Anglojęzyczne hasło wywołało dyskusję w mediach. Zarzucono mu, że jest obarczone błędem językowym. - Prowadzone dyskusje koncentrowały się na poprawności gramatycznej sloganu reklamowego. Jednakże kreacja reklamowa, tak jak i sztuka, kierują się jednak innymi prawami - zaznaczył w oświadczeniu Krzysztof Przybyłowski, prezes zarządu firmy CAM Media, która jest autorem strategii i kreacji kampanii reklamowej

- W przypadku naszej kampanii mamy dwie podstawowe grupy odbiorców, które są bardzo zróżnicowane wewnętrznie: obywatele Polski, którzy posiadają bardzo różny poziom znajomości języka angielskiego oraz kibice piłkarscy, pochodzący z 15 krajów Europy. W aż 13 europejskich spośród nich język angielski nie jest językiem ojczystym - napisał Przybyłowski.

Zobacz serwis specjalny Polskiego Radia - Euro 2012 >>>

Według niego tak zróżnicowana grupa odbiorców "wymaga maksymalnego uproszczenia komunikacji, aby osiągnąć wspólną bazę, fundament do zrozumienia przekazywanej informacji". - Agencja CAM Media, pracując nad rozwiązaniem strategicznym i kreatywnym, podjęła świadomą i celową decyzję o wyborze hasła kampanii. Decyzja zapadła na podstawie opinii lingwistów oraz native speakerów. Główną przesłanką takiego wyboru była zróżnicowana grupa odbiorców (...) Forma, która została wybrana, bliższa jest globalnej odmianie języka angielskiego, bardziej dosłownej niż jej oryginalna, idiomatyczna i hermetyczna wersja brytyjska - podkreślił prezes zarządu firmy CAM Media.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>

PAP, aj