Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Katarzyna Karaś 23.04.2013

Egzamin gimnazjalny 2013. "Historię i wos można było rozwiązać bez przygotowania"

Gimnazjaliści ocenili, że ostateczny egzamin z historii i wiedzy o społeczeństwie był łatwiejszy niż próbny.
Egzamin gimnazjalny 2013. Historię i wos można było rozwiązać bez przygotowaniasxc.hu/cc

W ocenie uczniów Gimnazjum nr 4 im. ks. Jana Twardowskiego w Krakowie egzamin z historii i wiedzy o społeczeństwie był łatwy. - Test można było zdać bez specjalnych przygotowań. Było wiele tekstów źródłowych i na ich podstawie można było poprawnie rozwiązać zadania. Wystarczyło po prostu logicznie myśleć, aby dobrze odpowiedzieć - powiedział Mikołaj.
Egzamin gimnazjalny 2013. Język polski - jakie były pytania?>>>
Z kolei zdaniem Damiana zadania z historii były nieco łatwiejsze niż te z wiedzy o społeczeństwie. - Najwięcej trudności moim kolegom i mi sprawiło uzupełnienie schematu współczesnej władzy w powiecie. To zadanie chyba źle rozwiązaliśmy - przyznał.
Egzamin gimnazjalny 2013. Część humanistyczna - język polski - arkusze>>>
Uczniowie z Gimnazjum nr 1 w Łodzi ocenili egzamin z historii, jako "nietrudny". - Wydaje mi się, że poszło dobrze, choć mogło być lepiej. Historia w naszej szkole była na dobrym poziomie, więc powinno być ok - powiedziała jedna z gimnazjalistek. Inna przyznała, że kłopot sprawiło jej pytanie odnoszące się do powstań narodowych: "Był obraz i trzeba było dopasować, czy było to powstanie styczniowe czy listopadowe. Dużo osób miało wątpliwości".
Egzamin gimnazjalny 2013. "Pytania z wos-u łatwe, z historii już nie">>>
Zdaniem Marcina z Gimnazjum nr 5 w Katowicach, test z historii i wos wymagał konkretnej wiedzy. - Trzeba było wiedzieć, kim był Kościuszko, Czartoryski. Trzeba było uważać na lekcjach w trzeciej klasie, żeby go dobrze napisać - powiedział. - Dużo problemu sprawiło mi zadanie, w którym trzeba było podać w jakim okresie Krzyżacy zajmowali konkretne terytorium - powiedział Damian z Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu.
Egzamin gimnazjalny z wiedzy humanistycznej składał się z dwóch bloków. W pierwszym - który rozpoczął się o godz. 9 - znajdowały się pytania z historii i wiedzy o społeczeństwie. Na rozwiązanie zadań gimnazjaliści mieli 60 minut (uczniowie z dysleksją 80 minut). Zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie miały formę zamkniętą. Po pierwszej części była godzinna przerwa.
Egzamin gimnazjalny 2013. We wtorek startuje trzydniowy maraton>>>
O godz. 11 uczniowie przystąpili do drugiej części egzaminu. Zadania, z którymi się zmierzyli, miały sprawdzić ich wiedzę z języka polskiego. Na ich rozwiązanie abiturienci mieli 90 minut (dyslektycy 135 minut). Zadania z języka polskiego miały formę zamkniętą i otwartą.
Egzamin gimnazjalny 2013. Część humanistyczna - podstawowe informacje>>>
Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie trzeciej klasy, to i tak ukończy gimnazjum. Wyniki egzaminu uczniowie poznają w czerwcu. Powtórka egzaminu gimnazjalnego, w celu poprawy wyniku, nie jest możliwa.
Wynik egzaminu z części humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz z języka obcego na poziomie podstawowym będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Uczeń może ubiegać się o przyjęcie do trzech szkół jednocześnie. O przyjęciu decydują: liczba punktów uzyskanych przez kandydata za oceny na świadectwie z wybranych przedmiotów i za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz liczba punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego.
CKE, PAP, IAR, kk