Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Beata Krowicka 17.07.2013

Zmarła Talia Joy Castellano, ikona walki z rakiem. "Makijaż był jej peruką" [WIDEO]

13-letnia Talia Joy Castellano udowadniała, że nawet z nowotworem można wyglądać i czuć się pięknie. Była inspiracją nie tylko dla nastolatek, ale także dla dorosłych kobiet chorych na nowotwór.
Nastoletnia blogerka Talia Joy Castellano zmarła po sześcioletniej walce z rakiemNastoletnia blogerka Talia Joy Castellano zmarła po sześcioletniej walce z rakiemscreen z portalu youtube.com
Posłuchaj
  • Kamila Stępień z Fundacji Rak'n'roll: dzięki makijażowi kobieta z nowotworem może wyglądać wspaniale (IAR)
  • Blogerka Karolina Baszak: Talia Joy Castellano uważała, że jest wyjątkowa, więc nie nosiła peruki (IAR)
Czytaj także

Pokazywała jak z godnością i pogodą ducha walczyć z chorobą. Po sześciu latach przegrała jednak walkę. W nocy czasu polskiego zmarła 13-letnia Talia Castellano.
Młoda Amerykanka prowadziła video bloga, w którym udzielała porad dotyczących makijażu. Blogerka Karolina Baszak przypomina, że Talia nigdy nie ukrywała tego, że straciła włosy.
Talia Joy Castellano chorowała na nerwiaka płodowego, czyli nowotwór spotykany przede wszystkim u noworodków. - Stwierdziła, że jest wybrana, wyjątkowa, że nie będzie nosiła peruki, tylko że będzie się malowała - mówi Baszak. Dzięki temu ludzie na ulicy mieli patrzeć na jej piękną twarz, a nie zwracać uwagi na chorobę.

Fundacja Rak'n'roll prowadzi warsztaty makijażowe dla Polek, które walczą z chorobą nowotworową. Kamila Stępień podpisuje się pod hasłem wymyślonym przez Talię - "Makijaż jest moją peruką". Tłumaczy, że prowadzone przez nią warsztaty dodają chorym kobietom dodatkowej energii.
- Kobiety często mówią: "ja się nie maluję, to nie ma sensu". Ale w momencie kiedy już ten makijaż ma zrobiony, to odżywa. Widzi, że jednak może wyglądać wspaniale - mówi Kamila Stępień.

Do wtorku kanał Talii na YouTube miał 300 tysięcy subskrybentów, a jej filmy obejrzało 30 milionów ludzi. W tym momencie jej vloga obserwuje już prawie 900 tysięcy użytkowników, a oglądalność filmików wzrosła o ponad 10 milionów.

''IAR, bk