Zgodne z opublikowanymi danymi, przychody ze sprzedaży wyniosły 3,03 mld zł. W tym samym okresie roku 2019 przychody te wyniosły 3,04 mld zł. Zysk operacyjny wyniósł 236 mln zł, wobec 221 mln zł rok wcześniej.
Segment sprzedaży obniża wskaźniki
Jak podała Energa, pozytywny wkład do EBITDA miał segment dystrybucji, co było efektem przede wszystkim wyższej marży na dystrybucji, w związku z wyższą średnią ceną sprzedaży usługi dystrybucyjnej oraz wyższym wolumenem. Dystrybucja miała ponad 80 proc. wkładu w wynik EBITDA.
EBITDA obniżał segment sprzedaży, przede wszystkim z powodu spadku marży na sprzedaży energii elektrycznej. Spadek ten miał dwie główne przyczyny – konieczność sprzedaży energii do części gospodarstw domowych po niekorzystnych cenach, wynikających z taryf, oraz niższe marże w segmencie klientów biznesowych.
Segment wytwarzania również na minusie
Także segment wytwarzania miał negatywny wpływ na EBITDA, przede wszystkim z powodu niższych przychodów ze sprzedaży energii elektrycznej, sprzedaży i dystrybucji ciepła oraz usług systemowych. Tylko częściowo zostało to zniwelowane niższym kosztem kluczowych paliw do produkcji – zaznaczyła spółka.
PolskieRadio24.pl/PAP/DoS