Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Ula Kaczyńska 13.03.2017

Taniec w kinie. "Nihilizm, destrukcja, wielka pasja"

W kinie gatunkowym taniec pełni rolę ozdobnika albo jest punktem wyjścia do opowieści o przemianie głównego bohatera. Ale są też takie obrazy, które zmieniają nasze wyobrażenie o tej formie ruchu oraz o tancerzach i choreografach.
Posłuchaj
  • Producent Barak Heymann o filmie "Mr. Gaga" (Hrapkowidz/Czwórka)
  • Czym teatr tańca różni się od filmów o tańcu? O czym opowiada "Mr. Gaga" i które musicale nie są "landrynkowe"? (Hrapkowidz/Czwórka)
Czytaj także

- "Pina" Wima Wendersa i "Mr. Gaga" Heymanna opowiadają o wybitnych postaciach współczesnego teatru tańca - mówi dziennikarka Izabela Szymańska i tłumaczy, czym różnią się od siebie te filmy i jakie niosą przesłanie.

Izabela Szymańska W filmie Tomera Heymanna Ohad Naharin pokazany jest jako świetny tancerz, ale jego portret nie jest jednoznaczny

Taniec i ruch są także najważniejszymi elementami formalnymi musicalu. - "Cały ten jazz" Boba Fosse'a jest moim ulubionym filmem w tym trochę "landrynkowym" gatunku. Z jednej strony dlatego, że pokazuje wspaniały Nowy Jork lat 70., z drugiej to pożegnanie Fosse'a z musicalem, a właściwie także z życiem - opowiada gość Czwórki.

W audycji oceniamy też, jak w tej formie odnalazł się Lars von Trier i tłumaczymy dlaczego "Tańcząc w ciemnościach" to musical nihilistyczny, a Beata Kwiatkowska rozmawia z producentem filmu "Mr. Gaga" Barakiem Heymannem.

***

Tytuł audycji: Hrapkowidz

Prowadzi: Błażej Hrapkowicz

Gość: Izabela Szymańska (dziennikarka)

Data emisji: 5.03.2017

Godzina emisji: 14.15

kul/kd