Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Anna Wiśniewska 25.05.2016

Komercjalizacja

Komercjalizacja to proces, w wyniku którego wiedza przekształca się w produkt.
Posłuchaj
  • Pojęcie komercjalizacji wyjaśnia: Marcin Chrzanowski, dyrektor Działu Projektów Komercyjnych w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Polega to na dostarczeniu wyników prac badawczo - rozwojowych prowadzonych przez przedsiębiorców czy też przez jednostki naukowe konkretnemu klientowi na rynku.

Komercjalizacja jest ściśle połączona z pojęciem innowacji, bo to innowacja, która zostanie wyprodukowana i użytkowana dla osiągnięcia zysku. To proces wprowadzenia, wdrożenie produktu, usługi, nowej technologii do sprzedaży. Wszelkie działania, które spowodują, że innowacyjne technologie wyjdą z laboratorium i zaczną przynosić zysk.

Justyna Golonko