Jak podkreślali kompozytorzy, dobra muzyka w grach musi charakteryzować się tym, że idealnie współgra z obrazem, a jednocześnie sama w sobie jest pełnoprawnym produktem. – Z jednej strony muzyka powinna ilustrować to, co dzieje się w grze, a z drugiej wartością dodaną jest to, że wprowadza swoją narracją dodatkowy kontekst i zostaje z odbiorcą na dłużej – mówił Marcin Przybyłowicz. – Muzyka w grze służy obrazkowi, który jest jej wiodącym elementem. Muzyka jednak może bardzo wiele dodać – wskazywał z kolei Jan Sanejko.
Marcin Przybyłowicz jest współtwórcą muzyki do najważniejszej polskiej produkcji ostatnich lat, czyli trzeciej części Wiedźmina. Jak zauważył na naszej antenie, było to bardzo duże wyzwanie. – Tworząc muzykę do filmu, mamy dzieło o długości około dwóch godzin. Tymczasem, Wiedźmin to około stu godzin. Gdyby jedna osoba miała stworzyć muzykę do tej gry, zajęłoby jej to wiele lat – mówił gość PR24.
Więcej w całej rozmowie.
W I części magazynu 24. Poziom przegląd najważniejszych wiadomości ze świata technologii.
Gospodarzem audycji był Przemysław Pawełek.
24. poziom - Magazyn Nowych Technologi w Polskim Radu 24 - wszystkie audycje
___________________
Data emisji: 22.04.17
Godzina emisji: 14:15