Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Rafał Kątny 19.11.2012

"Nieprawda, że dziewczyny grają mniej od chłopaków"

Jakie gry preferują panowie, a jakie reprezentantki płci pięknej opowiadał w Czwórce Piotr Zimolzak z firmy badawczej, która przygotowała raport dotyczący rynku gier w Polsce.
Polskie firmy stawiają na gry komputerowePolskie firmy stawiają na gry komputeroweGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Piotr Zimolzak o raporcie na temat polskiego rynku gier komputerowych
Czytaj także

- Trudno mówic o jednolitym obrazie polskiego gracza, z naszych badań okazało się bowiem, że grają zarówno mężczyźni jak i kobiety, osoby młode jak i w średnim wieku, w tych warunkach skupiliśmy się na typologii - mówił w "Czwartym wymiarze" Piotr Zimolzak. W badaniu zostały wyróżnione takie typy graczy jak: "Heavy gamer" - czyli osoba grająca bardzo często, "fani rywalizacji", którzy preferują gry sportowe, "osoby wszechstronne", które grają we wszystko, "niedzielni gracze" i typ "niedzielnych edkuatorek", czyli kobiet, które próbuja kształcić swoje dzieci w oparciu o gry.

- Najwięcej grają osoby poniżej 24 roku życia, którzy nie ukończyli szkoły średniej. Osoby w tym wieku częściej sięgają po gry społecznościowe, starszy gracz jest raczej indywidualistą, gdyż wyrósł w świecie gdzie nie było takich możliwości - tłumaczył gość "Stacji kultura".

Pod względem płci, z badania wynika, że kobiety preferują gry logiczne, zaś mężczyźni mają szersze pole zainteresowań. Mniej przyjemną konkluzją wynikającą z raportu, zwłaszcza dla polskich producentów gier, jest niska świadomość graczy na temat gier powstających w Polsce. Więcej na ten temat w nagraniu audycji.

/

bch