Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Karina Duczyńska 27.03.2013

Marketing sportowy - dlaczego w Polsce promuje się tylko piłkę nożną?

Wśród polskich sportowców są świetni tenisiści, łyżwiarze, kajakarze, szczypiorniści... Tymczasem to futbol jest jedną z najlepiej promowanych i finansowanych dyscyplin w tym kraju, choć spektakularnych sukcesów naszej reprezentacji od wielu już lat brakuje.
Polscy piłkarze zdruzgotani po meczu z Ukrainą, 22 marca 2013Polscy piłkarze zdruzgotani po meczu z Ukrainą, 22 marca 2013PAP/Bartłomiej Zborowski
Posłuchaj
  • Marketing sportowy - dlaczego w Polsce promuje się tylko futbol? (Poranek OnLine/Czwórka)
Czytaj także

Polscy sportowcy odnoszą światowe sukcesy nie tylko w piłce nożnej. Właściwie można powiedzieć, że w wielu dyscyplinach sportowych… poza piłką. Dlaczego więc to właśnie w zawodników tej dyscypliny sportowej inwestuje się najwięcej środków? Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to najczęściej chodzi o pieniądze – głosi ludowe powiedzenie.

– Ci, którzy inwestują w sport muszą wykazać się swoistą odwagą – mówi Jerzy Ciszewski z agencji Ciszewski PR. – A z punktu widzenia człowieka, który odpowiada za budżet firmy, najbezpieczniej jest przekazać środki na jakąś kampanię telewizyjną, niż inwestować w sportowców, którzy nie wiadomo, czy wygrają.

Ostatnio sukcesy odnoszą m.in. tenisiści Jerzy Janowicz, czy Łukasz Kubot. Jednak liczba widzów, jaką przyciągają przed telewizory w porównaniu z naszą reprezentacją piłkarską jest stosunkowo niewielka. – Jeśli mamy oglądalność meczu piłkarskiego na poziomie 10 mln widzów, versus 1,5 mln ludzi, oglądających mecz tenisowy, to wskaźniki pokazują jasno, w co opłaca się inwestować - mówi Ciszewski.

Ale Polacy są świetni również w łyżwiarstwie szybkim, czy strzelectwie. Co dalej z dyscyplinami sporowymi, w które niewiele firm chce inwestować pieniądze? By dowiedzieć się więcej posłuchaj nagrania materiału reporterskiego Bartka Wasilewskiego z "Poranka OnLine".

(kd)