Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Ula Kaczyńska 25.07.2013

Polak na zakupach potrzebuje doradcy

Czym statystyczny Polak kieruje się robiąc zakupy - reklamami, przecenami a może opinią znajomych? Dzięki raportowi "Polacy Rekomendują" znamy już odpowiedź na to pytanie.
Polak na zakupach potrzebuje doradcyGlow Images/East News

- W przypadku żywności, kosmetyków oraz chemii gospodarczej o naszym wyborze przede wszystkim decyduje przyzwyczajenie. Kolejnym czynnikiem są preferencje członków rodziny - wyjaśnia Natalia Sikorska z domu badawczego Nielsen. - Nie sposób też nie docenić roli znajomych, których pytamy o radę jeśli chodzi o piwo, wino albo lekarstwa.

Potwierdzają to wyniki badania "Polacy Rekomendują". Aż 78 procent ankietowanych przyznało, że pyta swoich znajomych o opinię przed zakupem, a 68 procent zadeklarowało wysoki stopień zaufania w stosunku do ich rekomendacji.

- Jeśli chodzi o produkty luksusowe to tutaj w podejmowaniu naszych decyzji coraz większą rolę odgrywa internet - mów Piotr Dybowski z domu badawczego Maison. - Tak się dzieje w przypadku sprzętu AGD i RTV. Kiedy jednak mamy kupić drogie perfumy albo krem tutaj głos przyjaciela lub przyjaciółki bywa decydujący.

kul