Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Adam Kaliński 05.03.2019

Producenci mięsa szukają odległych rynków

Po wizycie przedstawicieli Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego w Japonii jest szansa, że tamtejszy rynek otworzy się bardziej na import polskiego mięsa. 
Posłuchaj
  • W Japonii przebywała grupa biznesmenów reprezentujących Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. O celach misji - mówił w radiowej Jedynce prezes tej organizacji Wiesław Różański. (Dariusz Kwiatkowski)

Trwają starania polskiej branży mięsnej dotyczące zwiększenia eksportu poza kraje unijne.

W Japonii przebywała grupa biznesmenów reprezentujących Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Prezes tej organizacji Wiesław Różański, podkreślił w radiowej Jedynce, że celem misji była promocja polskiej wołowiny na japońskim rynku.  

W rozwijaniu eksportu do Japonii może pomóc zawarte niedawno porozumienie o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Krajem Kwitnącej Wiśni.

Nie tylko polscy producenci, ale też importerzy zagraniczni czekają na oficjalne ogłoszenie wyników kontroli przeprowadzonych przez inspektorów Komisji  Europejskiej w polskich ubojniach i zakładach mięsnych. Ma to nastąpić do końca marca.

Dariusz Kwiatkowski, ak, NRG