Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Daniel Szablewski 14.05.2020

Jeden z najbardziej wyczekiwanych powrotów. Fryzjerzy wracają do pracy

Już od najbliższego poniedziałku będziemy mogli zadbać o naszą urodę i znowu umawiać się na wizyty w salonach fryzjerskich oraz kosmetycznych. Wszelkie usługi będą jednak świadczone w ostrym reżimie sanitarnym. Na co muszą przygotować się klienci oraz obsługa zakładów?
Posłuchaj
  • Wznowienie pracy przez salony fryzjerskie i kosmetyczne (Jedynka/ Ekspres Jedynki)
Czytaj także

Chociaż salony kosmetyczne i fryzjerskie są jeszcze zamknięte, grafiki szybko wypełniają się klientami. - Na cały tydzień od 18 maja już mamy zapisy, także grafik jest zapełniony. U mnie "postojowe" trwało w sumie od 16 marca, ponieważ zamknęłyśmy wcześniej - mówi p. Sylwia, fryzjerka z salonu w Warszawie.

Według sondażu IMS International klienci czekali na otwarcie salonów fryzjerskich bardziej aniżeli... urzędów.

Wizyty umawiane zdalnie

Aby przygotować gabinety kosmetyczne i fryzjerskie dla klientów, trzeba zapoznać się z wytycznymi rządu, a wdrożenie ich będzie wymagało nieco wysiłku.

- Musimy inaczej umawiać klientów, zapewniać dodatkowy dystans i dodatkową przestrzeń czasową, żeby zdezynfekować wszystko po tym kliencie. Musimy zobaczyć, czy nasze stanowiska są odpowiednio rozstrzelone i przygotować środki indywidualnej - tłumaczy Justyna Żerańska z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

W nowej rzeczywistości wszystkie wizyty będą musiały być umawiane zdalnie, np. przez telefon. Poza tym klienci muszą liczyć się z tym, że dzień przed umówioną wizytą, salon skontaktuje się z nimi, a kosmetyczka lub fryzjerka zapytają, czy nie mają żadnych objawów choroby i czy nie mieli kontaktu z osobą, która jest w kwarantannie. Jeżeli będziemy przeziębieni lub mieliśmy kontakt z osobą przebywającą w kwarantannie, wizyta zostanie odwołana.

Szereg innych obostrzeń w zakładach

- Gabinety i salony będą musiały zrezygnować z poczekalni oraz z serwowania kawy czy herbaty. Klienci będą też proszeni o to, żeby nie używać telefonów komórkowych i nawet w ogóle ich nie wyciągać. Rzeczy klientów powinny być od siebie odseparowane, natomiast salon powinien zostać wyczyszczony z dodatkowych ozdób i gazet - słyszymy.

Ponadto między stanowiskami pracy trzeba będzie zachować przynajmniej dwumetrowy dystans. Fryzjerzy i kosmetyczki będą musieli pracować w maseczkach lub przyłbicach i zakładać rękawiczki. Salony będą również prosiły klientów o przychodzenie w maseczkach i dezynfekcję rąk.

***

Tytuł audycji: Ekspres Jedynki 

Prowadziła: Karolina Rożej 

Materiał: Izabela Kostyszyn

Data emisji: 14.05.2020 

Godzina emisji: 15.19

DS