Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Andrzej Gralewski 19.07.2021

Polska Marka Turystyczna startuje po raz drugi

Które miasta/regiony/atrakcje zasługują na tytuł Polskiej Marki Turystycznej? Po raz drugi można je zgłaszać do projektu o takiej właśnie nazwie. Jego start ogłosili w Toruniu wiceministrowie rozwoju, pracy i technologii Iwona Michałek i Andrzej Gut-Mostowy. Taki tytuł mają już Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i właśnie Toruń. 

Paszport covid certyfikat free shutt-1200.jpg
Apel branży turystycznej. Sprawdź obostrzenia dla danego kraju przed wylotem na wakacje

Iwona Michałek podkreśla, że miasto słynie z turystyki i jest turystyczną perłą. - Jak pan premier Gowin mówił, Toruń to Kraków Północy - mówi. 


Posłuchaj
03:17 Jedynka-19-07-2021-sygnały-dnia-marka-turystyczna.mp3 Toruń Polską Marką Turystyczną (Sygnały dnia/Jedynka)

 


shutterstock wakacje free 1200.jpg
Karpiński: młodzież obowiązkowo powinna odwiedzić miejsca w obrębie kraju i swojej lokalnej ojczyzny

Andrzej Gut-Mostowy zwrócił uwagę, że Toruń może być doskonałym przykładem budowania Polskiej Marki Turystycznej. Podkreśla, że nie tylko zabytki są ważne, bo z nimi obcujemy już setki lat. - Goście mają dodatkowe atrakcje turystyczne, począwszy od piernika, który wszyscy znamy, a kończąc na turystyce religijnej - wyjaśnia. Zaznacza też, że Toruń postawił na dywersyfikację ruchu turystycznego, promując aktywną turystykę, trasy rowerowe i możliwość odpoczynku nad Wisłą.

Wiceminister ocenił, że w Toruniu nie obserwuje się zjawiska niechęci mieszkańców do turystów, co zdarza się tam, gdzie mieszkańcy są zmęczeni ruchem turystycznym. - I to jest wyjątkowy przykład dla innych miast, nie tylko w Polsce, jak powinno się łączyć dobre myślenie o rozwoju miasta i turystyki, aby nie powodować negatywnych zjawisk i żądań zamknięcia miasta przed turystami - mówi.


Mapa marek turystycznych                                źr. POT Mapa marek turystycznych źr. POT

Prezydent Torunia Michał Zalewski zapewnia, że władze miasta nie patrzą tylko na starówkę, ale szukają innych miejsc, do których można pójść, oglądać i zwiedzać. Podkreślił, że w ubiegłym roku miasto odwiedziło 900 tys. gości, z czego 90 proc. to Polacy. Ale to był specyficzny okres. Rok wcześniej było 2,5 mln przyjezdnych. - Szukajmy sposobu i miejsca przyciągania dla naszych krajowych odwiedzających - apeluje. Bo wszystko wskazuje na to, że zagranicznych turystów nie będzie przybywało.

Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, zwraca uwagę, że markowe produkty dobrze wszystkim się kojarzą. - Toruń może być dumny, że jest Polską Marką Turystyczną - zaznacza. Zapewnia, że POT będzie włączać się we wszystkie działania promocyjne, bo bliskie jej jest dalsze rozwijanie marki Torunia.

Zgłoszenia obiektów do tytułu Polskiej Marki Turystycznej będą przyjmowane od początku sierpnia na stronie www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl.

Czytaj także:

***

Tytuł audycji: Ekspres Jedynki

Materiał: Monika Kaczyńska

Data emisji: 19.07.2021 r. 

Godzina emisji: 15.36

ag