Lokalna półka. Mateusz Morawiecki: kluczowe są polskie marki, dlatego chcemy skrócić drogę od pola do stołu - Współpracujemy ze wszystkimi, ale teraz kluczowa jest marka polska - podkreślił we wtorek premier Mateusz Morawiecki. Zapewnił, że podejmie starania, by jak najlepiej wyegzekwować przepis, by m.in. supermarkety mogły prezentować tylko 20 proc. tych artykułów pod własną marką. Zobacz więcej na temat: POLSKA Mateusz Morawiecki polityka gospodarka polska rolnictwo żywność sprzedaż marka GOSPODARKA
Polska Marka Turystyczna startuje po raz drugi Które miasta/regiony/atrakcje zasługują na tytuł Polskiej Marki Turystycznej? Po raz drugi można je zgłaszać do projektu o takiej właśnie nazwie. Jego start ogłosili w Toruniu wiceministrowie rozwoju, pracy i technologii Iwona Michałek i Andrzej Gut-Mostowy. Taki tytuł mają już Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i właśnie Toruń. Zobacz więcej na temat: turystyka Toruń marka
PKN Orlen najcenniejszą polską marką. Wartą ponad 10 mld złotych PKN Orlen zajął pierwsze miejsce w rankingu "Rzeczpospolitej" na najcenniejszą polską markę. Jest ona wyceniana na blisko 10 mld zł, a jej wartość od poprzedniej edycji wzrosła dwukrotnie, na czym korzystają akcjonariusze i polska gospodarka - przekazał płocki koncern. Zobacz więcej na temat: PKN Orlen GOSPODARKA marka marketing reklama
Sieci handlowe stawiają na marki własne. Wypierają z rynku znane produkty Sieci handlowe wkraczają na nowe pole ekspansji – po zawłaszczeniu rynku popularnych produktów tworzą własne marki, uderzając w segment dóbr bardziej luksusowych, kojarzonych od lat ze znanymi i dobrymi markami. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA marka handel produkcja klient badania rynku
UE i Chiny walczą z podrabianymi towarami. Specjalna umowa będzie chronić m.in. nazwę "Polska Wódka" UE i Chiny podpisały w poniedziałek umowę o ochronie 100 europejskich oznaczeń geograficznych w Chinach i 100 chińskich oznaczeń geograficznych w Unii przed podrabianiem i przywłaszczaniem praw. Polskim chronionym oznaczeniem geograficznym będzie "Polska Wódka". Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA wódka marka Komisja Europejska Chiny żywność alkohol
"Go to Brand". Unijne miliony na zagraniczną promocję innowacyjnych polskich firm Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozstrzygnęła 6. edycję konkursu "Go to Brand". Mikro, małe i średnie firmy otrzymają łącznie prawie 327 mln zł z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na promocję swoich marek za granicą - poinformowało Ministerstwo Rozwoju. Zobacz więcej na temat: innowacje Unia Europejska pieniądze marka Ministerstwo Rozwoju
KGHM chce wyróżnić "ambasadorów" Polski na świecie Koncern KGHM Polska Miedź zainagurował konkurs "Ambasador Polski", w którym wyróżnione mają zostać Polacy, którzy "na co dzień przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku naszego kraju w świecie". Zgłoszenia można przesyłać do 3 września. Zobacz więcej na temat: POLSKA
Debata Polskiego Radia: czy Polskę stać ma markę globalną? „ Czy Polskę stać już na markę globalną?”, to temat debaty odbytej po wręczeniu nagród Gospodarczych Polskiego Radia. Jej uczestnikami byli: Marcin Chludziński, Prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A oraz Kazimierz Krupa, ekonomista, Dyrektor Zarządzający firmy Drawbridge. Zobacz więcej na temat: marka Polskie Radio
Mniej marek własnych, więcej szans dla polskich producentów Rząd rozpoczyna prace nad ograniczeniem sprzedaży marek własnych w sklepach wielkopowierzchniowych. Wprowadzenie takich przepisów zapowiedział na początku marca premier Mateusz Morawiecki. Dzięki nim w sklepach ma pojawić się więcej polskiej żywności. Zobacz więcej na temat: żywność sklep marka handel
Nagrody Polskiego Radia przyznane. Laureaci mają głos Polskie Radio przyznało nagrody „Lubię, bo polskie”. Przypomnijmy, że wyróżnienia otrzymały najlepsze nasze firmy w 5 kategoriach: najlepszy polski produkt ekologiczny, najlepsza polska usługa, najlepszy polski produkt eksportowy, polski produkt innowacyjny oraz polska marka. Zobacz więcej na temat: lubię bo polskie ranking PKO BP Polskie Radio
Znamy laureatów konkursu "Lubię, bo polskie" Znani są laureaci konkursu organizowanego przez Polskie Radio "Lubię, bo polskie", którego celem jest promocja rodzimych firm, ich produktów i usług. Wyróżnienia przyznano w pięciu kategoriach. Kapituła wybrała również firmę stulecia. Zobacz więcej na temat: lubię bo polskie gala firma Polskie Radio GOSPODARKA
„Lubię bo Polskie" wsparciem dla rodzimych przedsiębiorców Prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski, otwierając w Studiu imienia Agnieszki Osieckiej galę nagród "Lubię, bo polskie" przypomniał, że celem wyróżnień przyznawanych przez publicznego nadawcę jest promocja działań na rzecz polskiej gospodarki. Zobacz więcej na temat: lubię bo polskie gala Polskie Radio ranking
Łatwiej stworzyć dobry produkt niż wykreować silną markę Polskie produkty są coraz lepszej jakości, choć często na zagranicznych rynkach pozostają anonimowe, bo są oferowane pod obcymi markami. Zobacz więcej na temat: Bardzo Ważny Projekt Polska w Unii Europejskiej rynek handel
Polska marka się przebija. W czołówce branża IT i kosmetyków Po raz drugi Polskie Radio doceni najlepsze polskie firmy. Już za tydzień rozstrzygnięcie konkursu "Lubię, bo polskie". Jedna z kategorii to Polska Marka 2018. Zobacz więcej na temat: branża it firma Marcin Jagiełowicz
Kongres 590: więcej polskich marek i krajowego kapitału To już trzecia edycja Kongresu 590 w Jasionce koło Rzeszowa, który swoją nazwę bierze od kodu kreskowego, jakim są oznaczane polskie produkty. Tegoroczne hasło to „Uwalniamy polski potencjał”. Zobacz więcej na temat: promocja POLSKA produktywność Kongres 590 NBP konkurencyjność
Rodzinny biznes. Problemy z sukcesją 8,1 procent sukcesorów myśli o przejęciu firmy stworzonej przez pokolenie swoich rodziców. To więcej niż 2 lata temu, ale ciągle zbyt mało. Zobacz więcej na temat: firma symbole GOSPODARKA
Co najlepiej promuje Polskę na świecie? Silna pozycja polskich firm i spółek na światowych rynkach jest najlepszą promocją naszego kraju - przekonują ekonomiści i eksperci zebrani na Forum Ekonomicznym w Krynicy. Tam od wczoraj setki ekonomistów, przedstawicieli rządu i biznesu dyskutują o przyszłości polskiej i europejskiej gospodarki. W Krynicy dużo mówi się też o sposobach na zwiększenie atrakcyjności polskich produktów i usług za granicą. Zobacz więcej na temat: Justyna Golonko Forum Ekonomiczne w Krynicy
Czego brakuje polskim czempionom? Rolą czempionów, poza budowaniem polskiej marki, jest przede wszystkim udział w realizacji strategicznych projektów inwestycyjnych i skuteczna konkurencja na globalnych rynkach - powiedziała minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. Zobacz więcej na temat: Jadwiga Emilewicz firma marka