Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Paweł Kazimierski 19.03.2014

Praca dla seniora. Warto inwestować w osoby dojrzałe

Ruszyła kampania informacyjno-promocyjna propagująca ideę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku 50+. Projekt jest realizowany przez ministerstwo pracy i polityki społecznej oraz Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Praca dla seniora. Warto inwestować w osoby dojrzałe GlowImages/EastNews

Chodzi w nim o aktywizację osób starszych. - Sięgnięcie do tych zasobów, które jeszcze są i czekają w blokach startowych - powiedziała w Trójce ambasadorka kampanii Małgorzata Kalicińska.

Jej zdaniem w mikrospołeczeństwach, jakimi są przedsiębiorstwa, potrzebna jest równowaga, a więc nowi, młodzi ludzie oraz osoby dojrzałe. - Przynoszą inne wartości - dodała. Kalicińska, która jest też autorką powieści z cyklu "Nad rozlewiskiem", tłumaczyła, że żyjemy w czasach, w których trzeba podążać za potrzebami i umieć się zmieniać. - Osobom dojrzałym jest bardzo potrzebne, żeby ktoś nimi posterował i nauczył uczyć się - wyjaśniała.

Kampania ma też zachęcić pracodawców i pokazać, że warto inwestować w osoby dojrzałe. - Są oddane, przynoszą zysk. Chcemy zmienić stereotypy, które dotyczą osób starszych na rynku pracy - tłumaczył Mariusz Zielonka z ministerstwa pracy zwracając uwagę, że Polska zrobiła największy w UE postęp jeśli chodzi o zatrudnianie osób w wieku po 50 roku życia. Wskaźnik ich zatrudnienia w 2013 roku po raz pierwszy przekroczył 40 proc. Od 2004 roku przybyło w Polsce ponad milion osób pracujących w wieku 55-64 lata.

Zapraszamy do wysłuchania całej audycji "Bardzo Ważny Projekt", którą prowadził Wiktor Legowicz.

tj