W piątek uroczyście rozpoczęło się drążenie tunelu pod dnem Świny. Według świnoujskiego magistratu trasa łącząca wyspy Uznam i Wolin będzie najdłuższą przeprawą podwodną w Polsce: 1484 metry wydrąży TBM (Tunnel Boring Machine - ang. maszyna drążąca tunel), natomiast z odcinkami wykonanymi metodami stropowymi całość będzie mieć długość 1780 metrów.
Eksperci: tunel w Świnoujściu to inwestycja potrzebna zarówno gospodarce, jak i lokalnej społeczności
Gość rozmowy odniósł się do krytyki, która towarzyszyła rozpoczęciu projektu. - Każda infrastruktura dostępowa polepsza rozwój danego obszaru, danej części Polski. Jest to rzecz krytykowana przez naszych sąsiadów - powiedział.
12:56 _PR24_AAC 2021_03_09-07-16-18.mp3 Marek Gróbarczyk o budowie tunelu pod Świną (24 pytania - rozmowa poranka/PR24)
Marek Gróbarczyk budowę tunelu porównał z przekopem Mierzei Wiślanej. - Podobną sytuację mamy na Mierzei Wiślanej, bo to z kolei wschodnia część, która dostaje ogromne możliwości rozwojowe, przede wszystkim w ramach polepszenia swojej konkurencyjności - ocenił. Wiceminister infrastruktury dodał, że poza wymiarem gospodarczym istotne jest również znaczenie strategiczne projektów. - Ma to wymiar gospodarczy, ale też wymiar strategiczny w kontekście bezpieczeństwa - stwierdził.
- To są elementy, które mają zasadnicze znaczenie dla rozwoju Polski, ale i podnoszenia bezpieczeństwa kraju - zaznaczył.
Więcej w zapisie audycji.
***
Audycja: "24 Pytania - Rozmowa Poranka"
Prowadzący: Dorota Kania
Gość: Marek Gróbarczyk (PiS)
Data emisji: 09.03.2021
Godzina: 7.16
kb