Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Adam Koniecki 16.11.2017

„Sprzedaż internetowa zyskuje na znaczeniu”. Prawa konsumentów

Zbliża się początek przedświątecznego szaleństwa w sklepach, czyli tzw. Czarny Piątek. Polacy coraz chętniej robią zakupy w internecie. Szacuje się, że co najmniej połowa choć raz w roku kupuje coś w sieci. O tym, jak zweryfikować sprzedawcę i jakie mamy prawa jako klienci internetowych sklepów, mówili w audycji Pogotowie Konsumenckie prof. Mariusz Trojanowski (Uniwersytet Warszawski) i prawniczka, specjalistka w zakresie praw konsumenta Paulina Rutkowska.
Posłuchaj
  • 16.11.17 Prof. Mariusz Trojanowski i Paulina Rutkowska o zakupach przez internet

Jak podkreślił prof. Mariusz Trojanowski, sprzedaż internetowa zyskuje w ostatnim czasie na znaczeniu. - Badania są dość spójne co do wyników. Widzimy, że różne kategorie polskich konsumentów coraz częściej sięgają po oferty internetowe. To już nie tylko młodzi konsumenci. Badania mówią, że co trzeci konsument w wieku powyżej 60 lat także jest zainteresowany zakupami w internecie i zaczyna eksperymentować z tą formą dokonywania zakupów – zaznaczył gość.

Z kolei Paulina Rutkowska wyjaśniła, że konsumentom dokonującym zakupów przysługują prawa, także gdy produkt czy usługa podlega promocji. – Nie należy bać się zakupów objętych promocją, bo promocje nie rządzą się innymi prawami. Tak samo jak w przypadku zakupu po normalnej cenie, tak też w tym przypadku możemy reklamować wadliwe produkty, a jeśli kupujemy je przez internet - możemy odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny – tłumaczyła.

Więcej w całej rozmowie.

Gospodarzem audycji był Dominik Olędzki.

Polskie Radio 24/pr

Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

____________________ 

Data emisji: 16.11.17

Godzina emisji: 20:35