Czwórka
Katarzyna Kucharska
18.01.2012
10 najważniejszych trendów konsumenckich
W środę, po godzinie 23 w audycji "Na 4 ręce“ rozmawialiśmy o ludzkich wartościach i zachowaniach oraz sposobach działania i myślenia w 2012 roku.
Glow Images/East News
Ericsson określił główne trendy konsumenckie (prowadząc badania również w Polsce), które będą występować w roku 2012 i w latach następnych. Do najważniejszych można zaliczyć to, że połączenia sieciowe stały się równie ważne, co drogi i energia elektryczna oraz że media społecznościowe kształtują nowe sposoby podawania wiadomości.
Globalny program badawczy jest oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 ludzi w przeszło 40 krajach i ponad 10 wielkich aglomeracjach miejskich.
Pozostałe ważne trendy to m.in.; ogromna rola telefonów komórkowych w codziennym życiu oraz łatwiejsze zakupy dzięki mobilnym płatnościom.
O trendach konsumenckich rozmawialiśmy z socjologiem Internetu Marią Cywińską. Na audycję "Na 4 ręce" od poniedziałku do piątku, między 23, a 1 w nocy zapraszają Bogusia Marszalik i Hubert Augustyniak.