Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Trójka
Paula Golonka 07.05.2013

Dzisiejsza matura bada wiedzę zbyt powierzchownie?

- Jeżeli dziecko uczy się, jak zdać test, a nie przyswaja określoną wiedzę, to to jest chore - mówił Bogumił Łoziński ("Gość Niedzielny")
Egzaminem z języka angielskiego rozpoczęli 3 maja egzaminy maturalne tegoroczni absolwenci z klasy International Baccalaureate w realizującym program matury międzynarodowej, III Liceum Ogólnokształcącym im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni. (pwcat)Egzaminem z języka angielskiego rozpoczęli 3 maja egzaminy maturalne tegoroczni absolwenci z klasy International Baccalaureate w realizującym program matury międzynarodowej, III Liceum Ogólnokształcącym im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni. (pw/cat) Fot.: PAP/Piotr Wittman

Bogumił Łoziński ("Gość Niedzielny") powiedziała, że kiedyś egzamin maturalny był zakończeniem pewnego etapu nauki, po którym młody człowiek miał określoną wiedzę, na tyle szeroką, by móc poruszać się w świecie, znać kod kulturowy, przeszłość. Dziennikarz uważa, że obecnie wiedza, którą zdobywają maturzyści, jest powierzchowna.

Krystyna Szumilas w "Salonie politycznym Trójki: za 2 lata matura będzie trudniejsza

- Mieliśmy ogólną wiedzą, to prawda, ale nie mieliśmy bardzo często wiedzy szczegółowej, mieliśmy właśnie wiedzę powierzchowną. Znajomość języków, nauk technicznych była dramatycznie zła, wszyscy byli humanistami, chcieli być poetami i pisarzami, itd. - mówił z kolei Bogusław Chrabota ("Rzeczpospolita"). Jego zdaniem dziś młodzi ludzie zdobywają wiedzę bardziej specjalistyczną.

Rozmawiał Krystian Hanke.