Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Radio kierowców
Piotr Błaszczyk 25.05.2021

Kup sobie Lambo, czyli ekskluzywny salon w Nowym Jorku

Lamborghini otworzyło w Nowym Jorku nowy salon sprzedaży. Nie wejdziesz tam jednak prosto z ulicy! Jak to zrobić i dlaczego właściciel utrudnia sprzedaż swoich produktów? 

shutterstock_1159555396 lamborghini diablo 1200.jpg
Ciągnik od Lamborghini?

Jeśli w najbliższych dniach staniesz się milionerem (np. dzięki wygranej na loterii, czego szczerze Ci życzymy) to z całą pewnością nie będziesz mógł spełnić jednej ze swoich zachcianek - zakupu Lamborghini w Stanach Zjednoczonych.

Procedury związane ze sprawieniem sobie supersamochodu są wyjątkowo skomplikowane i zarezerwowane wyłącznie dla wąskiej grupy osób. 

Wielu producentów luksusowych aut nie posiada tradycyjnych salonów, w których rozstawione są sprzedawane modele. Współczesne miejsca zakupu supersamochodów to owiane tajemnicą parki rozrywki - tak najłatwiej określić m.in. nowojorski Lounge od Lamborghini. 

Salon Lamborghini w Nowym Jorku znajduje się po zachodniej stronie Manhattanu w dzielnicy Chelsea. Ogromy teren podzielony jest na szereg rozmaitych pomieszczeń - możemy w nich bez przeszkód spotkać się ze znajomymi i skosztowac autentycznej, włoskiej kuchni lub dopasować dodatki do swojego przyszłego samochodu w autorskim studiu projektowym. Wydzielono tam oddzielne pomieszczenie na pamiątki związane z włoskim producentem oraz kulturą kraju makaronu i pizzy. 

Otwieramy w Nowym Jorku miejsce, w którym nasi klienci i przyjaciele będą mogli znaleźć własną przestrzeń i cieszyć się z niej – podkreślił Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Lamborghini. Z pewnością będą się tam odbywać premiery i prezentacje najnowszych modeli włoskiego koncernu.

Do salonu nie można jednak wejść z ulicy. Prawo wstępu mają wyłącznie zaproszone osoby, które mogą pochwalić się odpowiednio grubym portfelem. Producent ogranicza tym samym możliwość wstępu osobom, które "chcą tylko popatrzeć" – dzięki temu zwiększa się prestiż zarówno marki, jak i samego salonu - zakazany owoc smakuje najlepiej, prawda?

Z drugiej strony tego typu ograniczenia mogą zahaczać o dyskryminację i powodować zmniejszenie grona fanów włoskiego koncernu.

Czy to dobry sposób na prowadzenie marketingu firmy? Czas pokaże!

Co myślicie o zasadach wprowadzonych przez Lamborghini? Dajcie znać w aplikacji lub na stronie internetowej PRK! 

 

kw

CZYTAJ TAKŻE: