Od poniedziałku 18 października, strażacy prowadzili kontrolę w tunelu na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy. Testy dotyczyły m.in. systemów wentylacji i wykrywania pożaru. Jeszcze w piątek trwała analiza dokumentacji potrzebnej do wydania opinii ws. bezpieczeństwa przeciwpożarowego w tunelu POW.
W poniedziałek rzecznik mazowieckiej Państwowej Straży Pożarnej poinformował o decyzji strażaków:
– Wentylacja w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy podczas naszych testów nie uzyskała wymaganych parametrów końcowych. Dlatego nasza opinia jest negatywna. Wentylacja pożarowa, która w razie pożaru miałaby wywiewać wszystkie toksyny, spaliny i dym nie trzyma parametrów. Jest sześć wentylatorów, z czego jeden jest wadliwy - powiedział bryg. Karol Kierzkowski.
Podkreślił przy tym, że wszystkie inne elementy dotyczące bezpieczeństwa przeciwpożarowego jak detekcja, klaty dymowe, wyłączniki, dojazdy przeciwpożarowe i zaopatrzenie w wodę działają prawidłowo. Zapewnił, że gdy wadliwy wentylator zostanie naprawiony strażacy jak najszybciej przeprowadzą ponowne testy.
– Nie będą to testy, które trwają kilka dni. Uruchomimy przyspieszoną procedurę, podczas której będziemy się zajmować tylko tą jedną wentylacją i nic więcej nie będziemy sprawdzać – przekazał.
Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.
PAP/ bf/ lena/ bp
CZYTAJ TAKŻE: