Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Radio kierowców
Piotr Błaszczyk 12.02.2022

Koniec małego elektryka od BMW

Miejski samochód BMW i3 przechodzi do historii. Za co zapamiętamy pierwszy elektryczny model bawarskiego producenta?

bmw fiolet logo 1200.jpg
Elektryczne BMW na 50-lecie działu "M"

Rok 2013 był ważny dla niemieckiego koncernu BMW. Producent kojarzony głównie z luksusowymi limuzynami i SUV-ami zaskoczył wszystkich i zaprezentował mały, elektryczny samochód. Wnętrze wzbudzało wielkie emocje - było bowiem znacznie skromniejsze niż w innych autach dostępnych w ofercie. Klienci polubili styl, w którym tworzone są wszystkie popularne elektryki.

Wnętrze BMW i3 (fot. shutterstock.com/emirhankaramuk) Wnętrze BMW i3 (fot. shutterstock.com/emirhankaramuk)

Na całym świecie samochód sprzedał się w liczbie 250 tysięcy sztuk. Po 9 latach BMW zaprzestaje produkcji i3 - w lipcu z taśm zjadą ostatnie egzemplarze. Auto będzie dostępne teraz wyłącznie w Europie. Co mogło wpłynąć na taką decyzję? Firma wciąż rozwija technologie pojazdów elektrycznych i w kolejnych latach pojawią się znacznie bardziej zaawansowane modele. i3 w porównaniu do aut dostępnych dziś u konkurencji ma stosunkowo niewielki zasięg (w pierwszej wersji było to 130 kilometrów, a w drugiej około 250). Następcą pierwszego elektryka od BMW będzie crossover iX1. Ten ma pojawić się za około półtora roku. Warto zaznaczyć, że BMW na razie nie deklaruje pełnego przejścia na bezemisyjność. 


i3 z pewnością zapisał się na kartach historii bawarskiej marki. Choć na początku auto spotkało się z falą krytyki, to ostatecznie świetnie przetarło ścieżki dla kolejnych zeroemisyjnych samochodów od BMW. 


kw

CZYTAJ TAKŻE:

Źródło: autoblog.com